با به پایان رسیدن داوری آثار ارسالی به دبیرخانه نخستین جشنواره ملی عکس «من و شهر، زشت و زیبا»، طی مراسمی که روز جمعه ۱۹ آذرماه ۹۵ با حضور مسئولان استان مرکزی و جمعی از هنرمندان و عکاسان کشور برگزار شده بود، نمایشگاه آثار منتخب این جشنواره در بخش شهروندی و ویژه افتتاح و برگزیدگان این جشنواره نیز معرفی شدند.

   همچنین در بخش جانبی این نمایشگاه، کارگاه تخصصی «نگاهی خلاقانه به عکاسی شهری» با تدریس مجید ناگهی، مدرس دانشگاه و عضو کمیته داوران جشنواره برگزار شد.

   در بخش شهروندی، ۱۷۸ عکاس در یک مرحله ۱۳۴۵ عکس به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند که از این تعداد، ۲۸ عکس به انتخاب هیأت داوران جشنواره به نمایشگاه راه یافتند و همزمان نیز ۱۶۱ نفر با ارسال رزومه و نمونه آثار خود به دبیرخانه براساس فراخوان، تقاضای شرکت در بخش ویژه (حضوری) را داشتند. مهمان ویژه این بخش، محسن راستانی بود که در مدت ۲ روز سایر هنرمندان را در بخش ویژه همراهی کردند.

   در بخش ویژه، ۳۵ نفر از عکاسان متقاضی به انتخاب کمیته ارزیابی و انتخاب به این بخش دعوت و  با همراهی ۶۵ عکاس اراکی در مدت ۳ روز در شهر اراک عکاسی کردند و ماحصل این حضور، تحویل ۸۵۰ عکس به دبیرخانه بود. نهایتاً به انتخاب هیأت داوران جشنواره، ۴۰ عکس در این بخش به نمایشگاه راه یافتند و در مجموع از ۱۰ نفر نیز به شرح ذیل تقدیر به عمل آمد:

بخش شهروندی:
– نفر اول: حسین اسماعیلی از تهران با اهدای لوح افتخار، تندیس جشنواره و هدیه نقدی ۲۰ میلیون ریالی
– نفر دوم: آرش صحرانورد از اراک با اهدای لوح تقدیر، تندیس جشنواره و هدیه نقدی ۱۵ میلیون ریالی
– نفر سوم: روح الله صالحی از اراک با اهدای لوح تقدیر، تندیس جشنواره و هدیه نقدی ۱۰ میلیون ریالی
– شایسته تقدیر: حمید سبحانی از مشهد، لوح تقدیر و هدیه نقدی ۴ میلیون ریالی
– شایسته تقدیر: آسید محمود حسینی از تهران، لوح تقدیر و هدیه نقدی ۴ میلیون ریالی

همچنین سایر عکاسانی که در بخش شهروندی (غیر حضوری) آثارشان موفق به راهیابی به نمایشگاه شده است، عبارتند از:

احمدرضا کریمی، اصغر عاصم کفاش، افشین آذریان، افشین میرزایی، الهه سالاران، امین رحمانی (۳ عکس)، جعفرمجیدی (۲ عکس)، تیرداد کدخداشفیع، حمیدرضا بازرگانی، جواد روئین، سامان عباسی، سیدیحیی حسینی ول آغوزی، سید فرهاد نجفی‌فر، عرفان کوچاری (۲ عکس)، علی‌اصغر یوسفی، مجید حجتی، مجید خالقی‌مقدم، محمد پازوکی و محمد‌علی میرزایی.

بخش ویژه (حضوری):
– نفر اول : حسین حبیبی‌نژاد از اراک با اهدای لوح افتخار، تندیس جشنواره و هدیه نقدی ۲۵ میلیون ریالی
– نفر دوم: سید مهرداد شریفی از اراک با اهدای لوح تقدیر، تندیس جشنواره و هدیه نقدی ۲۰ میلیون ریالی
– نفر سوم: امیر قادری از اراک با اهدای لوح تقدیر، تندیس جشنواره و هدیه نقدی ۱۵ میلیون ریالی
– شایسته تقدیر: سروش جوادیان از تهران، لوح تقدیر و هدیه نقدی ۵ میلیون ریالی
– شایسته تقدیر: علی کریمی از اراک، لوح تقدیر و هدیه نقدی ۵ میلیون ریالی

اسامی سایر راه یافتگان به نمایشگاه در این بخش به شرح زیر است:

امیر عنایتی، امین رحمانی (۲ عکس)، بهزاد سهرابی، تیرداد کدخدا شفیع، حسن دهقاندوست، سیدخشایار فاضل کاشانی، ساسان جوادنیا، سجاد کزازی، سهراب نیازی، سهیل زندآذر (۲ عکس)، سینا یعقوب‌پور، شهاب ناصری (۲ عکس)، مازیار اسدی (۲ عکس)، مجید حجتی، محدثه جودکی، محسن کابلی، محمد وروانی فراهانی، مرتضی امین‌الرعایایی، میلاد سمنگانی، نرگس پوینده (۲ عکس)، یاسر محمدخانی و ئاریز قادری (۳ عکس).

   گفتنی است نمایشگاه آثار برگزیده نخستین جشنواره ملی عکس «من و شهر، زشت و زیبا» تا پایان آذرماه ۹۵ در فرهنگسرای شهر اراک به نشانی اراک، کوی صنعتی، میدان اطلسی برگزار می‌شود.