مراسم نکوداشت ۱۰ عکاس ایرانی به خاطر فعالیت و سابقه تاثیرگذار در عکاسی با برگزاری نمایشگاه آثارشان در پنجمین همایش «۱۰ روز با عکاسان» از روز سه‌شنبه ۲۳ آذرماه ۹۵ در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) برگزار می‌شود.

   در این مراسم که از برنامه های جنبی پنجمین همایش «۱۰ روز با عکاسان» است، از سیمون آیوازیان، فرهود حقی، محسن شاندیز، محمد صیاد، اکبر عالمی، کامران عدل، فخرالدین فخرالدینی، علی قلمسیاه، مسعود معصومی و منوچهر یگانه‌دوست تجلیل می‌شود. نمایشگاه آثار منتخب این ۱۰ هنرمند در حوزه‌های گوناگون عکاسی تا روز جمعه ۳ دی‌ماه ۹۵ در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) برای بازدید عموم دایر است.

   همچنین نمایشگاه «شهر من تهران» از دیگر برنامه‌های جنبی این همایش است که منتخبی از آثار دانشجویان عکاسی دانشکده خبر را از روز  یکشنبه ۲۱ تا ۲۸ آذرماه سال جاری در گالری مریم به نمایش گذاشته‌است.

   نمایشگاه عکس «انسان معاصر» با آثار اعضای انجمن عکاسان استان مرکزی نیز از برنامه‌های جنبی این دوره از همایش است که در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود. این نمایشگاه از روز دوشنبه ۲۲ تا۳۰ آذرماه ۹۵ در گالری شماره یک، فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

   این همایش به منظور ایجاد زمینه برای انجمن‌ها و تشکل های استانی، نمایشگاه انجمن عکاسان استان مرکزی را به عنوان تنها انجمن عکاسی استانی که بر اساس ماده ۱۰ احزاب وزات کشور مجوز فعالیت گرفته است، برگزار می‌کند.

   همچنین منتخبی از آثار سومین و چهارمین همایش «۱۰ روز با عکاسان» از روز دوشنبه ۲۲ تا ۳۰ آذرماه در گالری شماره ۲ و ۳ در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد. گفتنی است مجموعه عکس‌هایی از شکوفه بیاتی، حسن غفاری و مهدی وثوق‌نیا و عکس‌های احمد بلباسی، نامور عباسیان، مهدی قنبرپور، فریدون کوچکی، داریوش محمدخانی، مرتضی مرادی و هاتف همایی در این بخش به نمایش گذاشته می‌شود.

   در ادامه برنامه‌های پنجمین همایش «۱۰ روز با عکاسان»، در روز چهارم همایش کارگاه «عکاسی فاین آرت از ایده تا اجرا» با حضور مهرداد افسری و محمدرضا شریف‌زاده از ساعت ۱۰ تا ۱۳ روز دوشنبه ۲۲ آذرماه، نشست «ذخیره و بازیابی اطلاعات در دنیای تصاویر دیجیتال» با حضور محمدسعید قاضی زاهدی، ساعت ۱۵ تا ۱۶:۱۵ و نشست عکاسی فیلم به مثابه سند در تاریخ سینما با حضور محمدرضا اصلانی؛ کارگردان سینما ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۸ از برنامه‌های دیگر چهارمین روز همایش است که در تالار شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

   «عکاسی امروز؛ فرصت های جدید» عنوان شعار این دوره همایش نیز موضوع نشست پایانی چهارمین روز همایش است که با حضور مهدی مقیم‌نژاد و محمد خدادادی مترجم‌زاده از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰ روز دوشنبه ۲۲ آذرماه ۹۵ بررسی می‌شود. همچنین در بخش «نگاه شخصی» علیرضا رفایی، هوفر حقیقی و یدالله ولی‌زاده با نمایش عکس، ایده‌های خود را در عکاسی بیان می کنند.