در چارچوب پنجمین همایش «۱۰ روز با عکاسان» و همزمان با روز انجمن عکاسان میراث فرهنگی، مراسم رونمایی از کتاب عکس «روزگار سپری شده» اثر حسن غفاری، روز چهارشنبه ۲۴ آذرماه ۹۵، ساعت ۱۵:۳۰ با حضور محمد نبى گوهرگانى، حامی مالی انتشار کتاب و سخنرانی جواد صفى نژاد و افشین شاهرودى در خانه هنرمندان ایران رونمایی می‌شود.

   «روزگارسپرى شده» کتابى سیاه وسفید در قطع رحلى و مشتمل بر١۵٠ صفحه است. در این کتاب ١٨٠ قطعه عکس اثر حسن غفاری از استان کهگیلویه و بویراحمد دهه هفتاد ارائه شده که به دو زبان فارسى و انگلیسى با مقدمه و نوشته هایى از ناصر فکوهى، افشین شاهرودى و مهدى غفارى روانه بازارکتاب مى‌شود.

   مراسم رونمایی از کتاب «روزگار سپری شده» ساعت ۱۵:۳۰ چهارشنبه ۲۴ آذر در تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.

   در هفتمین روز از همایش «۱۰ روز با عکاسان»، کارگاه «پرتره تبلیغاتی» با حضور شهاب حاجی‌مشهدی، روز پنجشنبه ۲۵ آذرماه ۹۵، ساعت ۱۰ و نشست «عکس درمانی» با حضور احسان باقری ساعت ۱۵  برگزار می‌شود.

   همچنین نشست بررسی آثار عکاسی پنجمین همایش «۱۰ روز با عکاسان» با رویکرد به گرایش‌های عکاسی با حضور محمود مروتی در ساعت ۱۶:۳۰ و نشست مطالعات فرهنگی و عکاسی با حضور شهاب‌الدین عادل، محمدرضا مریدی و مریم کهوند در ساعت ۱۸:۳۰ برنامه‌های دیگر هفتمین روز از همایش است. در بخش «نگاه شخصی» نیز مهسا علیخانی، میرصفی اندیکلایی و رهام شیراز تجربه‌ها و ایده‌های خود را در عکاسی با نمایش عکس ارائه می‌کنند.

   کارگاه عکاسی «فاین آرت از ایده تا اجرا» با حضور محمدرضا شریف‌زاده و مهرداد افسری، ساعت ۱۰ صبح روز جمعه ۲۶ آذرماه ۹۵، نخستین برنامه هشتمین روز از پنجمین همایش «۱۰ روز با عکاسان» است. نشست «درباره مدیریت رنگ» با حضور محمدامین کجوری ساعت ۱۵، نشست «عکاسی و رسانه» با حضور یونس شکرخواه و حسن نمکدوست ساعت ۱۶:۳۰ و نشست «مبانی عملکرد حرفه‌ای در کسب و کار عکاسی» با حضور علی عیاری، کیا داود اسفندیاری و ناصر بهرامی ساعت ۱۸:۳۰ از دیگر برنامه‌های هشتمین روز از همایش است.

   همچنین نمایشگاه «از گذشته‌ها» که مجموعه‌ی شخصی افشین شاهرودی از عکس‌های قدیمی است از روز جمعه ۲۶ آذرماه ۹۵ در موزه عکسخانه شهر گشایش می‌یابد. این نمایشگاه که از برنامه‌های جنبی این همایش است عکس‌هایی از دوره قاجار تا پهلوی و کتاب‌هایی درباره عکاسی را از مجموعه شخصی افشین شاهرودی به نمایش می‌گذارد. بازدید از این نمایشگاه تا روز جمعه ۱۰ دی ماه ۹۵ ادامه دارد.

   نقد و بررسی آثار انجمن عکاسان خانه تئاتر نیز روز جمعه ۲۶ آذرماه در «گالری نامی» خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود. در این نشست که با حضور شهاب‌الدین عادل ساعت ۱۷ روز جمعه برگزار می‌شود، آثار اعضای انجمن عکاسان خانه تئاتر که در پنجمین همایش ۱۰ روز با عکاسان به نمایش گذاشته شده‌است، مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

   در بخش «نگاه شخصی» هشتمین روز از این همایش نیز امیر علیمی، جواد عسگر اوغلی و وحید سالمی ایده‌ها و تجربه‌های خود را در عکاسی با نمایش عکس بیان می‌کنند.