کارگاه «قصه‌گویی تصویری» با تدریس سورن پاگتر و با مشارکت گالری گذار و مدرسه بین‌المللی مدیا ژورنالیسم دانمارک از ۲۰ تا ۲۴ دی ۹۵ در محل گالری گذار در تهران برگزار شد.

   سمیه پولادخای، دانیال خدایی، جاوید نیک‌پور، فرزاد سلیمانی، تهمینه گدازگر، علی سلطانی تهرانی، حسین جلالی، نهال رستمی، منا هوبه فکر، عطا رنجبر، اکبر توکلی، محسن خیرخواه، محسن شاه‌محمدمیراب، میثم ملکی قزوینی، محمدصالح صالحیان، شقایق مرادیان‌نژاد و بیژن سرابی از عکاسان شرکت‌کننده در این کارگاه آموزشی ۵ روزه بودند. 

   در روز اول، شرکت‌کنندگان به معرفی خود پرداخته و در ادامه سورن پاگتر به مدت چهار ساعت پیرامون انواع عکاسی مستند ژورنالیستی و تمایز آن با رویکردهای دیگر به سخنرانی پرداخت و نمونه‌هایی از آثار عکاسان جهان را نمایش داد. در این نشست تعدادی از شرکت‌کنندگان به سئوالاتی راجع به حقیقت‌گویی و انتخاب ژانر عکاسی، تمایز رپرتاژ با گونه‌های دیگر عکاسی و … پرداختند و سورن پاگتر به سوالات ایشان پاسخ داد.

   در دومین روز از این کارگاه، سورن پاگتر تعدادی مجموعه عکس با خود به کارگاه آورد، و عکاسان شرکت‌کننده را به چهار گروه تقسیم کرد و بر اساس توضیحات روز قبل، از آنها خواست این مجموعه‌ها را برای بیان بهتر داستان بچینند، سپس نتیجه را از طریق پرجکشن نشان داد و درباره تمایز چینش‌ها و انتخاب‌ها سخن گفت.
 


 

   بعداز ظهر همان روز، دیدن، انتخاب و چینش اولین مجموعه عکس شرکت‌کنندگان شروع شد، سورن پاگتر روی هر مجموعه حدود نیم تا یک ساعت اختصاصی صحبت کرد و در روزهای آتی این روند ادامه یافت. او به تناسب مجموعه‌هایی که می‌دید نوع ارائه آن را نیز پیشنهاد می‌داد و گاه به گردآوری و چینش در قالب نمایشگاه و کتاب هم می‌پرداخت.

   مجموعه‌های دوم عکاسان شرکت‌کننده، به شکل پرجکشن نمایش داده شد و سورن پاگتر با توجه به صحبت‌هایی که روی پرینت‌ها داشت، این‌بار روی پرده و در قطع بزرگ به انتخاب و تحلیل مجموعه عکس‌های سری دوم عکاسان پرداخت.

  و در آخرین روز از این کارگاه، شقایق مرادیان‌نژاد، اکبر توکلی، منا هوبه فکر و بیژن سرابی به عنوان کاندیداهای دریافت عنوان عکاس برگزیده این دوره معرفی شدند که نهایتا منا هوبه فکر، موفق به کسب این عنوان شد و  با اسپانسرینگ گالری «گذار» هزینه کارگاه به وی برگردانده شد. شایان ذکر است در پایان، مدرک مدرسه «مدیا ژورنالیسم» دانمارک هم به برگزیدگان اهدا شد.