نمایشگاه عکس‌های سیدحسین حسینی با عنوان «خدا کند انگورها برسند» از روز سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه ۹۶ در مجتمع فرهنگی هنری بوشهر گشایش می‌یابد.

   «خدا کند انگورها برسند» روایت‌گر بخشی از تناقض پرفاصله رنگ و رنج در افغانستان و زندگی مردمانی در کشوری جنگ زده است. سیدحسین حسینی در بخشی از بیانیه این نمایشگاه می‌نویسد:

   «به تصویر‌کشیدن زندگی مردمانی که سرخطِ خبرهای مرگ‌اند، کار دشواری است و اگر تلخ بیاندیشم، جهدى بى‌حاصل. جغرافیاى زندگیشان چنان به مرگ پیوند خورده، که تمیز این دو از هم، با همه‌ تضادشان، سخت و دشوار است. افغان‌ها بر بسترِ فاجعه به زندگی برخاسته‌اند و این تصویرى سورئال را رقم زده، تصویری که نشان‌گر اوجِ «زندگی‌خواهی» آنان است.

  در پشت تیترهای انفجار و مرگ، صفحات دیگرى از زندگى مردان و زنان افغان ورق مى‌خورد. هنوز می‌شود جاده ابریشم را تا قلب مهمان‌نوازشان جستجو کرد. گویش آهنگین درى، شاعرانگى را زنده نگاه داشته و عشق میان خواهران و برادران تنى‌مان همچنان می‌تپد.

   در قابها و لحظه‌هایی که ثبت کرده‌ام، سعی ‌من بر روایتِ بی‌طرفانه بخشى از این تناقض پر فاصله است؛ تناقضِ رنگ و رنج. براى لحظه‌ای رنج و رنگ جای خود را تغییر می‌دهند و تماشاى دقیق زندگیشان، همچون پرسه‌زدن در میان این قا‌بها، صبوری می‌خواهد.»

   این نمایشگاه با حمایت انجمن سینمای جوان استان بوشهر تا روز جمعه ۲۲ اردیبهشت‌ماه سال جاری میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.