دومین نمایشگاه انفرادی عکس‌های سعید استادیان با عنوان «همه چیز آنجا بود» از روز شنبه ۶ خردادماه ۹۶ در کاشان گشایش می‌یابد.

   در این نمایشگاه ۳۵ عکس در ابعاد ۵۰×۷۰ سانتی متر از سفر استادیان به هندوستان به نمایش گذاشته میشود. همچنین در مدت زمان برگزاری نمایشگاه، ورکشاپ‌های تخصصی در زمینه‌های مختلف عکاسی توسط امیرعباس مهندس، امیر مقامی، حسین اکرمی، علی رضا شاه حمزه و سعید استادیان برگزار خواهد شد.

   حسن غفاری درباره این نمایشگاه می‌نویسد: «عکاسى دیدن است و نشان دادن؛ اگر با سفر همراه شود شگفتی و جاودانگی می‌آفریند. ازجمله دلایل استقبال عمومی از عکس وعکاسی در جهان هستی زبان تصویری عامه فهمش دربازگویی داستان زندگی انسانهای دوردست است، عکاسی وقتی رشد کرد و جهانی شد که سفر آغاز کرد، قصه‌ها را بازگو کرد و جایگزینی شد برای حافظه‌ی بصری انسان.

   عکس‌های سعید استادیان در امتداد سیر تکاملی عکاسی در سفر ونشان دادن آدم‌ها وسرزمین های دوردست با رویکرد «انسان شناسی عکس» ما را به شناخت ومعلوماتی از هم نوعان زمانه‌ی خودمان دراین کره خاکی مطلع می‌کند. 

   استادیان به خوبی آدم‌ها و فضای زیستشان را که با رضایت وخرسندی درآن حضور دارند با تاکید بر نقش و حضور رنگ در زندگیشان به ما نشان می‌دهد، گویی می‌خواهد از اهمیت و نقش رنگ‌ها در زندگی دیگران برای ما سخن بگوید و از ورای رنگ‌هایی که ظاهر زندگی را می‌سازند ما را به لایه‌های درونی آمیخته با تاریخ کهن و اعتقاد وسنت آنها روانه کند.

   دیدن چنین عکس‌هایی ما را به تفکر وامی دارد که چگونه اقوام و فرهنگ‌ها به شرایط زمانه حکومت‌ها و جغرافیا ماهیت خود را حفظ می‌کنند و برای ثبات خود می‌کوشند، به طور حتم اگر عکاسی از سرزمین هند به دیار ما بیاید و با سنت‌ها وخلق وخوی فرهنگی ما روبه رو شود همین سؤال برایش مطرح خواهد شد.

   عکس‌های این نمایشگاه بازتابی است از اخلاق، خوش رویی، رضایت، قناعت وشادزیستن مردمان سرزمینی که مفهوم زندگی وهویت را خوب می‌دانند. استادیان برای ما عکس‌های زیبا از زندگی دیگران سوغات آورده است و ما را در آنچه دیده و انتخاب کرده است شریک می‌کند، من در عجب وشگفتی نقش رنگ‌ها در زندگی که خود کمتر از آن استفاده می‌کنم مانده‌ام، گاهی عکس‌ها ما را به خودمان می‌آورد وبه اندیشیدن دعوت می‌کند.»

   بازدید از این نمایشگاه تا روز ۱۱ خردادماه ۹۶ از ساعت ۱۷ تا ۲۰ در نگارخانه سهراب سپهری به نشانی کاشان، خیابان علوی، هتل سرای عامری‌ها ادامه دارد.