نمایشگاه آثار عکاسی و ویدئوآرت «پوسته» از روز جمعه ۱۹ خردادماه ۹۶ در بنیاد کاف برگزار میشود.

   نیکلاس گلدباخ، اشتفانی کلاس و مسیح مستاجران از هنرمندان حاضر در این نمایشگاه هستند که «علیرضا لبشکا» کیوریتوری آن و «مبشر نیکویی» طراحی فضای آن را برعهده دارد.

   نیکلاس گلدباخ هنرمند آلمانی است که در برلین زندگی و کار می‌کند. او دوره کارشناسی خود را در دانشگاه بلفیلد در رشته جامعه‌ شناسی و همچنین در رشته عکاسی و ویدئو در همان دانشگاه در دانشکده علوم کاربردی گذرانده و سپس مدرک کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه هنر برلین دریافت کرده است. در سال ۲۰۰۵ او موفق به کسب جایزه فولبرات نیویورک شده و کارشناسی ارشد هنرهای زیبا را در کالج هانتر شهر نیویورک به اتمام رسانده است.

   او موفق به دریافت جوایز و بورس‌های تحصیلی بسیاری شده و نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی بسیاری را تجربه کرده است. در سال ۲۰۱۴ او جایزه پولا مودرسون‌بکر را برده و امسال هنرمند رزیدنت «ویلای آیورورا» در لس آنجلس بوده است. تنش و تقابل بین میل فرد برای یگانگی و کشش جامعه مدرن به تحمیل همگونی پایه کارهای اوست: تقابل بین استانداردسازی و تکینه و بی‌مانند بودن، محدود سازی و آزادی فردی، خودنمایی و درک دیگری، تنها بعضی از مسائل چالش برانگیزند که گونه‌ای تقابل اجتماعی – روان شناختی را در کارهای او خلق میکنند. تعامل بین موقعیت‌های روان شناختی و شهری و همچنین محیط طبیعی که شرایط زیستی جهان معاصر ما و ذهنیت ما از جهان را می‌سازد نیز در کارهای او مورد بحث قرار میگیرند.

   اشتفانی کلاس؛ هنرمند و عکاس آلمانی است که آثارش بر آرمانشهرهای تاریخی اجتماعی و معماری تمرکز دارد. او ابتدا در دانشگاه صنعتی برلین معماری خوانده است و پس از آن عکاسی و نیومدیا را در  خدمت دو استاد شهیر توماس اشتروس و کاندیدا هوفر در HfG Karlsruhe فرا گرفته است.

   آثار او با تصور آنچه درعکس دیده نمی‌شود، یا به عبارت دیگر بر روی داستانی که از ورای به تصویر کشیده شدن عکس منتقل می‌شود سروکار دارد. این جستجوی است برای تصوری بریده بریده از اکنونی که خیلی وقت است گذشته، از یک گذشته آرمانی. مرزهای فیزیکی و تمثیلی بین فضاها، و به همان اندازه بین واقعیت و آرمانشهر، بین تاریخ و اکنون،‌ فرد و جمع، مقیاس و مدل در تصاویر او مورد بحث قرار می‌گیرد. اشتفانی کلاس هنرمند گالری «گروه لورا مارس برلین» است.

   مسیح مستاجران فارغ التحصیل رشته ی معماری دانشگاه علم وصنعت تهران است. مدیوم اصلی کارهای او عکاسی و ویدئو آرت می باشند. مستاجران علاوه بر عکاسی برای پروژه‌های هنر معاصرش، اداره استودیو «دید» را که خود یکی از موسسین آن بوده است برعهده دارد. تمرکز این استودیو بر روی عکاسی معماری است و مستاجران با معماران برجسته ایران نظیر رضا دانشمیر، علیرضا تغابنی و محمد مجیدی همکاری داشته است.

   علاوه بر برگزاری نمایش‌های انفرادی و گروهی در گالریهایی نظیر رف، محسن، موسسه کاف، مرکز هنر و مطالعات شهری برلین، کارهای مستاجران در فستیوال‌ها و رخدادهای مطرحی نظیر کنفرانس «هک کردن مبلمان شهری» در برلین و «تغییر جهت به سوی شرق» در اویازدوسکی کاسل در ورشو نیز به نمایش در آمده است. او هنرمند پروژه‌های شهری-اکتیویستی مانند «هژمونی شهری» و «مونوکسید تهران» بوده و با کیوریتورهای نظیر نگار فرجیانی، علیرضا لبشکا و لیزه رسک کار کرده است.

   بازدید از این نمایشگاه تا ۹ تیرماه ۹۶ از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در بنیاد کاف به نشانی تهران، میدان دانشگاه شهید بهشتی، جاده درکه، کوچه سیزده چنار، پلاک ٣۶ ادامه دارد.