در بخش «مروری بر سینمای تئوانگلو پولوس» روز یکشنبه ۱۲ شهریورماه ۹۶ ساعت ۱۶:۳۰ فیلم «چشم اندازی از مه» در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می‌آید.

   این فیلم محصول سال ۱۹۸۸ (یونان، ایتالیا و فرانسه) به مدت ۱۲۴ دقیقه به زبان اصلی و با زیرنویس فارسی به نمایش گذاشته خواهد شد.

   «چشم اندازی در مه» حکایت تمثیلی درخشانی است و درونی کردن رخدادهای گوناگونی را در درون هم پیش می‌برد. روایت خطی اما ساده است. دو کودک به دنبال پدرشان می‌گردند؛ حکایتی که شبیه قصه‌های اسطوره‌ای است. فیلم با  اشاراتی انجیلی آغاز می‌شود.

   غیاب پدر خود مفهومی انجیلی است. با از دست رفتن امیدها و بازنگری در مفاهیم ازلی و ابدی بشری تمثیل جستجوی پدر هم تراژیک و هم کمیک است.مادر اتفاقاً مکان پدر را آلمان معرفی کرده وتا حدی طنز درونی و تلخ آنگلوپولوس بیشتر شکل واقعیت به خود می گیرد. غیاب پدر در زمانه‌ی فروپاشی کامل خطوط اتحاد و مبارزه و در عصر بهره‌کشی محض .

   حالا پدر را باید در آن سوی مرزها و در آلمان غربی که آینده‌ی اروپای واحد و سرمایه‌دار است جستجو کرد. سفر تراژیک و اودیسه‌وار دو کودک با اتفاقات تلخ همراه می‌شود.

   یادآوری می شود علاقه مندان می‌توانند برای استفاده از برنامه نمایش فیلم به موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه و یا جهت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۹۵۱۹۶۵ تماس حاصل کنند.