در مراسم جشن گرامیداشت دهمین سال تاسیس و آغاز به فعالیت انجمن عکاسان شهریار که عصر پنجشنبه ۹ شهریورماه ۹۶ برگزار شد، از کتاب عکس «ده سال صد عکس» که دستاورد فعالیت ده ساله اعضای انجمن عکاسان شهریار است در سالن معلم اردوگاه شهید منتظری شهریار رونمایی شد و عکاسان صاحب اثر در کتاب به همراه علاقمندان به عکس و عکاسی حضور یافتند.

   در این مراسم که از ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه آغاز شد، منوچهر یگانه‌دوست از پیشکسوتان عکاسی، محمد نوروزی؛ عکاس مطبوعات و مدرس عکاسی و مهدی سروری؛ عکاس و مدیرمسئول پایگاه عکس چیلیک حضور یافتند و ضمن تقدیر از دستاوردها و عکاسان عضو انجمن عکاسان شهریار، از ریاست و اعضای هیات مدیره این انجمن بابت ده سال سعی و تلاش مداوم، تقدیر و تشکر کردند.

   در این مراسم همچنین داور پروین (هنرمند مذهّب)، احمد فرجى (شاعر و پژوهشگر)، محمد ابراهیم خیریه (خوشنویس)، یعقوب نوروزى (موسیقیدان) و سیامک شیرى (نقاش) حضور یافتند.

   سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد شهریار، عبدالرضا علی پناه ضمن حضور در این مراسم و ایراد سخنانی از لزوم اهمیت به هنر و هنرمند در جامعه سخن گفت و در بخش دیگری در حضور و کلام ، ضمن آرزوی روزهایی بهتر برای انجمن عکاسان شهریار ، وعدۀ برگزاری مسابقه سراسری عکس با موضوع لبخند و نشاط در جامعه توسط کارشناسان و اساتید این انجمن را دادند.

   طی این مراسم از پیشکسوتان، حامیان، همراهان و مشوقان انجمن عکاسان و هیئت موسسین این انجمن: علیرضا اکبرى، حسین نریمانی، امیرحسین بغدادی، هادى صمدى ، حامد تاجیک، مهدی خزائی و همچنین ۴۰ عکاس صاحب اثر در کتاب عکس « ده سال صد عکس » تقدیر به عمل آمد.

   اسامی عکاسان صاحب اثر در کتاب عکس «ده سال صد عکس» به این شرح معرفی شده است: پریسا محسنی، اسماعیل رهگذر، امیرحسین زندی پویا، پریسا ظفری، زینب دانشمندی، حامد معصومی، رضا احسنی، زهره قهرمانی، مهدی عباسی، علی شمس، الله ویردی علیپور، محسن رهنما، سعید فدائیان، محمدرضا معماریان پور، محمدرضا مهربانی، مریم حاتم نژاد، مریم رهنما، مریم وزیری، معصومه احدی، مهدی فیضی پور، مهدی خزایی، میترا درخشان، ندا رهگذر، هادی صمدی، حامد تاجیک، حسین اسدی، راضیه قلیان، فاضل خاکباز، مریم کمرئی، مریم محمدی، علی رضا اکبری، معصومه شاهرخی، وحید عبدالهی، حسین نریمانی، سمانه سیستانی، زینب گلزاری، معصومه موسوی، امیرحسین بغدادی، پویان کرمی و مرتضی صادقی .

  در پایان این مراسم، هادی صمدی رئیس انجمن عکاسان شهریار در جایگاه حضور یافت و پس از خواندن بیانیه هیات موسس به این نکته اشاره داشتند که در طول فعالیت ده ساله انجمن عکاسان شهریار حتی یک ریال اعتبار دولتی از بیرون انجمن به انجمن تزریق نشده و تمامی هزینه هاى فعالیت یک دهه انجمن عکاسان شهریار و چاپ کتاب عکس « ده سال صد عکس » توسط عکاسان و اعضای این انجمن تامین شده است.

   در پایان مراسم رونمایی از کتاب عکس انجمن عکاسان شهریار توسط اعضاء هیات موسس و هنرمندان، انجام شد و در نهایت عکاسان صاحب اثر در کتاب با حضور در جایگاه، به همراه عکاسان و میهمانان عکس گروهی پایان فعالیت ده ساله نخست انجمن را با آرزوی موفقیت‌های بیشتر در فهالیت ده ساله دوم ثبت کردند .