پروفوتو A۱، جایگزین مناسبی برای عکاسانی است که اغلب در بیرون از استودیو عکاسی می‌کنند، اما از فلاش‌های روی‌دوربین رضایت چندانی ندارند. چرا که این فلاش‌ها اغلب فاقد لامپ مدلینگ هستند؛ تنظیمات پیچیده‌ای دارند؛ نوری تیز دارند و کیفیت نوری خوشایندی به دست نمی‌دهند؛ از باتری‌های قلمی بهره می‌برند که زمان بازیابی فلاش را افزایش می‌دهند.

   در مقابل، پروفوتو  A۱، نوری طبیعی و زیبا به دست می‌دهد که با توجه به تنظیمات ساده و زمان بازیابی سریع، بسیار کارآمد است. با توجه به این‌که شرکت پروفوتو بیش از هرچیز به ساخت شکل‌دهنده‌های نور مختلف شهرت دارد، پروفوتو ا۱ نیز به گونه‌ای ساخته شده است که با شکل‌دهنده‌های تخصصی متفاوتی سازگار است.

   پروفوتو A۱ با مقطع دایره‌ای و اتصال آهن‌ربایی، از یک دیفیوزر مات، مبدل لنز واید و یک صفحه‌ی بازتابنده به عنوان لوازم جانبی بهره می‌برد. هم‌چنین  A۱ از نور مدلینگ ال‌ای‌دی بهره می‌برد که موقعیت نور و سایه را به خوبی نشان می‌دهد و به عکاس کمک می‌کند پیش از ثبت عکس، درک درستی از موقعیت نور و سایه داشته باشد.

   این فلاش در واقع، گزینه‌ای میان فلاش‌های روی‌دوربین، و فلاش‌های اوسی‌اف پروفوتو،‌مانند بی۱ و بی۲، است. بدین ترتیب، علاوه بر امکان جایگزینی با فلاش‌های روی‌دوربین، امکان استفاده از آن به همراه فلاش‌های او‌سی‌اف نیز وجود دارد. بدین منظور، فرستنده‌ی ایر تی‌تی‌ال پروفوتو نیز در دروی ا۱ تعبیه شده است تا عکاس بتواند به راحتی، دیگر فلاش‌های پروفوتو A۱ یا اوسی‌اف را کنترل کند.

   بدیهی است، پروفوتو A۱ نیز از قابلیت‌هم زمانی سریع فلاش پشتیبانی می‌کند و عکاس می‌تواند در صورت استفاده‌ی هم‌زمان از فلاش‌های مختلف نیز از این قابلیت بهره ببرد.

   این فلاش از یک باتری لیتیوم یون قابل تعویض قدرتمند بهره می‌برد که چهار برابر باتری‌های قلمی متعارف قدرت دارد و عمل‌کردی یک‌نواخت در تمامی طول زمان کارکرد به دست می‌دهد. هم‌چنین،‌ به لطف باتری قدرتمند پروفوتو A۱، زمان بازیابی این فلاش، چهار مرتبه سریع‌تر از فلاش‌های روی‌دوربین موجود در بازار است.

ویژگی‌های اصلی:
– سطح مقطع دایره‌ای با نوری نرم و گذار نور به سایه‌ی طبیعی
– پشتیبانی از قابلیت تی‌تی‌ال و هم‌زمانی سریع
– اتصال آهن‌ربایی برای شکل‌دهنده‌های اختصاصی ای۱
– سازگار با پنج شکل‌دهنده‌ی تخصصی و کارآمد
 – به همراه لامپ مدلینگ ال‌ای‌دی
– به همراه فرستنده‌/گیرنده‌ی پروفوتو ایر تی‌تی‌ال
– به همراه باتری قابل شارژ و قابل تعویض لیتیوم‌یون
– زمان بازیابی ۲/۱ ثانیه در بیشترین قدرت
– با قابلیت زوم داخلی با امکان کنترل دستی
– سازگار با دوربین‌های نیکون، کانن و سونی

مشخصات فنی:
– حداکثر انرژی: ۷۶ وات‌ثانیه
– گستره‌ی قدرت: ۹ اف‌استاپ (۲ تا ۱۰)
– گستره‌ی قدرت در حالت هم‌زمانی سریع: ۹ اف‌استاپ (۲ تا ۱۰)
– زمان بازیابی فلاش: ۰۵/۰ تا ۲/۱ ثانیه
– ظرفیت باتری: ۳۵۰ تخلیه‌ی کامل  
– زمان شارژ باتری: ۸۰ دقیقه
– وزن: ۵۶۰ گرم

   علاقمندان برای تهیه این فلاش می‌توانند به اینجا مراجعه و یا برای اطلاعات بیشتر با شرکت نوین تجارت پارسیان در ارتباط باشند.