موسسه فرهنگی هنری باغچه با همکاری انجمن سینمای جوانان اهواز و حمایت خانواده هویسی بعد از دو سال از درگذشت عکاس جوان خوزستانی؛ علی هویسی، دومین دوره گرنت (کمک هزینه) عکاسی با نام این عکاس را برگزار می‌کند.

   به علت درگذشت این عکاس جوان در سن ۲۲ سالگی و به یاد او، طبق سیاست‌های تدوین شده‌ی این گرنت، یک عکاس زیر ۲۳ سال و یک عکاس بدون محدودیت سنی، برای تکمیل پروژه‌ی عکاسی خود هر کدام تا سقف یک و نیم میلیون تومان از سوی خانواده هویسی مورد حمایت مالی قرار خواهند گرفت.

برگزارکننده گرنت: 
موسسه فرهنگی هنری باغچه با همکاری انجمن سینمای جوانان اهواز و حمایت خانواده علی هویسی

دبیر گرنت: 
مدیار شجاعی فر

هیات داوران: 
 مسعود رضایی، امیرحسین کردونی، مهران همراهی

بخش‌های گرنت:
– بخش نخست: تمام عکاسان خوزستانی زیر ٢٣ سال (متولدین سال ١٣٧۳ و یا بعد از آن)  می‌توانند در این بخش شرکت کنند.
– بخش دوم: تمام عکاسان خوزستانی (بدون محدودیت سنی) می توانند در این بخش شرکت کنند.

تبصره: هر شرکت کننده فقط در یکی از این دو بخش می تواند شرکت کند.

آیین نامه گرنت:
– 
 دومین دوره گرنت عکاسی علی هویسی با موضوع آزاد و ویژه عکاسان خوزستان برگزار می‌شود.
–  تعریف گرنت در دنیای هنر: کمک هزینه ی بلاعوضی است که برای انجام یا تکمیل یک پروژه هنری به هنرمند تعلق می گیرد.
–  شرکت کنندگان لازم است در مرحله اول یک پروپوزال (طرح پیشنهادی) برای پروژه خود ارائه دهند. پروپوزال طرح پیشنهادی برای انجام یک پروژه است. این طرح باید به صورت نوشتاری باشد و در آن باید علت انجام پروژه، چگونگی انجام آن، اهداف و در صورت لزوم مفهوم کلی اثر شرح داده شود. 
– شرکت کنندگان لازم است طرح خود را حداقل در ۳۰۰  کلمه (در فایل ورد) ارائه دهند.
– ضروری است هر عکاس همراه پروپوزال حداقل ۳ فریم از عکس‌های پروژه (مربوط به پروپوزال) خود را همراه با فایل ورد ارسال کند.
– هر شرکت کننده فقط با یک پروژه می‌تواند در این رقابت شرکت کند.
– پروژه انتخابی و یا نمونه عکس‌ها می توانند مستند یا غیر‌مستند باشند و محدودیتی برای شاخه عکس‌ها وجود ندارد.
– محدودیتی برای زمان و مکان ثبت عکس‌ها وجود ندارد.
– از درج هرگونه نوشته‌ یا نشانه بر روی عکس‌ها خودداری شود.
– هر شرکت‌کننده باید در فایل ورد این اطلاعات را بصورت دقیق و کامل بنویسد: نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، تحصیلات، شماره تماس، آدرس ایمیل، آدرس محل سکونت، سوابق هنری، عنوان پروژه، متن پروپوزال.
– شرکت کنندگانی که طبق قوانین و شرایط اعلام شده آثار خود را ارسال نکنند از دور رقابت حذف خواهند شد.
– شرکت‌کننده در این رقابت به عنوان عکاس و مالک اثر شناخته می‌شود و مسئولیت هرگونه دعوی در باب مالکیت اثر از عهده برگزار کننده خارج است.
– هر شرکت کننده باید فایل ورد و پوشه عکس‌ها را بر روی CD و حداکثر تا تاریخ ۳۰ آبان ۱۳۹۶ به دبیرخانه (موسسه فرهنگی هنری باغچه) ارسال و یا به صورت حضوری تحویل دهد. ضروریست نام و نام خانوادگی ، شماره تلفن و عبارت «دومین گرنت عکاسی علی هویسی» بر روی سی دی نوشته شود.
– ارسال سی‌دی پروپوزال و عکس‌ها به دبیرخانه، به منزله قبول کلیه مقررات گرنت است.
– تصمیم‌گیری درباره مسائل پیش‌بینی نشده به عهده ستاد برگزاری گرنت است.
– دو جایزه گرنت (هر کدام یک و نیم میلیون تومان) به برگزیده‌های اول در هر بخش و طی دو مرحله اهدا خواهد شد. بخش اول مبلغ بعد از اعلام نتایج نهایی و بخش دوم آن، بعد از تکمیل مجموعه عکس برگزیده، اهدا خواهد شد و برنده گرنت موظف است، این کمک هزینه را صرف تکمیل پروژه ی خود کند.
– ۲ عکاس برگزیده گرنت، باید ظرف مدت ۳ ماه، پروژه خود را تکمیل کنند و طی این مدت در صورت نیاز چند تن از عکاسان حرفه‌ای به عنوان راهنما و مشاور، آنها را در پیشبرد پروژه یاری خواهند کرد.
– مرجع اصلی اطلاع رسانی‌های این گرنت، صفحه اینستاگرام و کانال تلگرام موسسه فرهنگی هنری باغچه است. تمامی اطلاع رسانی ها، اطلاعیه‌ها و اعلام نتایج گرنت عکاسی علی هویسی از همین طریق منتشر خواهند شد.

   گفتنی است نیمه دوم مهر، نشستی برای توجیه و راهنمایی متقاضیان شرکت در این گرنت در موسسه فرهنگی هنری باغچه برگزار خواهد شد که اکیدا توصیه می شود علاقمندان به شرکت در این گرنت حتما در این جلسه حضور بهم رسانند تا علاوه بر کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه شرکت یا کسب موفقیت در این گرنت، پاسخ سوالات و شبهات خود را نیز دریافت کنند.

گاه‌شمار گرنت: 
– جلسه توجیهی برای شرکت کنندگان: نیمه دوم مهر ۱۳۹۶
– آخرین مهلت شرکت در گرنت: ۳۰ آبان ۱۳۹۶
– داوری : نیمه اول آذر ۱۳۹۶
– آخرین مهلت تکمیل مجموعه عکس‌های ۲ عکاس برگزیده: نیمه اول اسفند ۱۳۹۶

 راه‌های ارتباطی و تماس:
آدرس دبیرخانه:  اهواز، کیانپارس، بین خیابان اسفند و سروش شرقی، مجتمع سارای، بلوکC، طبقه سه، واحد پنج، موسسه فرهنگی هنری باغچه
تلفن ثابت:  ۰۶۱۳۳۳۳۱۶۱۶   |   تلفن همراه: ۰۹۱۶۴۵۰۰۰۴۵
تلگرام و  اینستاگرام موسسه فرهنگی هنری باغچه