نمایشگاه عکس‌های مستند اجتماعی مجتبی حیدری با عنوان «چشم ما حیرت» از روز جمعه ۲۱ مهرماه ۹۶ در میدان امام حسین تهران برپا می‌شود.

   در این نمایشگاه عکس‌هایی با موضوع اربعین در سه بخش به نمایش گذاشته می‌شود. همچنین همزمان با برپایی این نمایشگاه بزرگ‌ترین گروه تعزیه عراق نیز به مدت ۱۰ تا شب تا اول آبان ماه ۹۶، هر شب ساعت ۲۰:۳۰ به اجرای برنامه در محل برگزاری نمایشگاه می‌پردازند.

   گفتنی است این گروه تعزیه ۴۰ نفره برای اولین بار است که به ایران می‌آیند و تعزیه را به زبان عربی اجرا خواهند کرد.

   مجتبی حیدری از سال ۹۲ تا ۹۵ یک مجموعه عکس تهیه کرده بود که در سه موضوع آماده ارائه شد. یک بخش با عنوان «داستان زندگی» که روایتگر ۹ شخصیتی است که از بصره تا کربلا در ایام اربعین به عنوان خادمین اربعین حسینی خدمت می‌کنند و وی قصه زندگی آنها را دنبال کرده است.

   در این بخش قصه شخصیت‌هایی چون غنده شایع مادر شهید مدافع حرم که در شهر نجف ساکن است، یوسف طوما مرد مسیحی ساکن شهر بصره، طارق نوجوانی اهل شهر الجبایش، ایاد جلاب مرد ماهیگیری اهل شهر الجبایش، عباس عبودی  جوان ٢٩ ساله‌ای ساکن شهر الجبایش، فاضل جوانی که عضو نیروهای ویژه پلیس عراق است، استاد منذر نقاش اهل شهر خضر، محمود ساکن شهر کفل، علی جوانی ۳۵ ساله و ساکن شهر سماوه و عباس جوانی اهل حله روایت می‌شود.

   بخش دیگر عکس‌های حیدری مربوط به پیاده روی مسیر اربعین از بصره تا کربلاست که در این عکس‌ها نیز قصه‌هایی روایت می‌شود و در نهایت بخش تیپ نگاری زائرین اربعین، بخش سوم این نمایشگاه را تشکیل می‌دهد که در این بخش مخاطبان شاهد عکس‌هایی خواهند بود که تاکید بیشتری بر «چشم‌های زائران» دارد.

   به گفته عکاس بخش «داستان زندگی» که بخش اصلی نمایشگاه محسوب می‌شود، روایتگر زندگی اجتماعی تعداد محدودی از خادمین اربعین است که نشانی از تأثیر اباعبدالله الحسین بر زندگی آنها در این روایت مشهود است.