با نزدیک شدن به پایان مهلت ارسال آثار به پنجمین جشنواره ملی عکس «خانه دوست»، کیارنگ علایی دبیر این جشنواره اعلام کرد: «آخرین مهلت دریافت آثار، ساعت دوازده جمعه شب ٢٨ مهر ٩۶ است و این زمان، حتی یک دقیقه تمدید نخواهد شد.»

   وی با اشاره به استقبال گسترده عکاسان بیش از ٧٠ شهرستان از سراسر ایران آمار تعداد عکاسان شرکت کننده در پنجمین جشنواره ملی خانه دوست را تا این لحظه ۹۸۸ عکاس اعلام کرد. علاقه‌مندان به ارسال عکس برای این جشنواره لازم است نکات زیر را مورد توجه قرار دهند:

– عکس‌های موبایلی فقط باید در اینستاگرام و با ذکر هشتگ جشنواره توسط خود عکاس و با حساب‌های غیر خصوصی بارگذاری شوند.
– عکس‌هایی که با دوربین‌های حرفه‌ای ثبت شده و به هر شکل دارای فایل خام هستند امکان شرکت در بخش حرفه‌ای را دارند و فقط باید در سایت جشنواره بارگزاری شوند.
– ارائه مجموعه عکس در بخش موبایلی میسر نیست و مجموعه عکس‌ها فقط در بخش حرفه‌ای – و با شرط ثبت توسط دوربین‌های دارای فرمت فایل خام – در سایت جشنواره باید بارگزاری شوند.
– بخش معماری اماکن اسلامی فقط در بخش حرفه‌ای پذیرای آثار عکاسان است، نه در بخش موبایلی.
– بسیاری از شرکت کنندگان در بخش موبایلی، با اکانت پرایوت اقدام به انتشار عکس کرده‌اند، این عکس‌ها فقط برای خود عکاس قابل رویت است و دبیرخانه قادر به دریافت این عکس‌ها نیست، لذا از عمومی بودن حساب کاربری اینستاگرامتان اطمینان داشته باشید.
–  عکس‌های منتشر شده در اینستاگرام را تا پایان اعلام نتایج و در صورت قبولی توسط هیات داوران، تا زمان تماس دبیرخانه با شما جهت دریافت فایل اصلی عکس موبایلی، حذف و پاک نشود.

   دبیرخانه جشنواره ملی عکس «خانه دوست» بیست و چهار ساعته پاسخ گوی سؤالات شما در سایت جشنواره هست. لطفاً سؤالاتتان را فقط از طریق سایت جشنواره و قسمت تماس با ما مطرح کنید. در کمترین زمان ممکن و به ترتیب وصول سؤالات و پیام‌ها، پاسخ را دریافت خواهید کرد.