کتاب مجموعه‌ عکس‌های علی شکری با عنوان «مصائب درختان» که ۱۷ اکتبر ۲۰۱۷ (۲۵ مهرماه ۹۶) از سوی انتشارات انگلیسی ماتادور به چاپ رسیده است با حضور مقامات فرهنگی و هنرمندان ایرانی رونمایی خواهد شد.

 این کتاب که جمع‌آوری عکس‌های آن بیش از ۱۳ سال زمان برده است به صورت سیاه و سفید، در قطع مربع و نفیس و در ۱۲۰ صفحه منتشر و پیش از این در فضای مجازی همچون Amazon، Ebay، Google، و … با قیمت ۳۰ پوند پیش فروش شده بود.

علی شکری در این کتاب سعی کرده است با نگاه انسانی به درختان به آن‌ها شخصیت داده و روابط اجتماعی بین درختان را به تصویر بکشد.

هادی شفائیه در بخشی از متن ابتدای این کتاب عکس در وصف نگاه عکاس آورده است: «… درخت خشک با شاخه‌های لُخت توجه کسی را جلب نمی‌کند و به وصف و زیبایی آن برنمی‌انگیزد. علی شکری چنین نیست، او همین درختان خشک را زیبا می‌بیند و از آن‌ها زیبایی می‌آفریند و در این آفرینش موفق می‌شود.

در این مجموعه، او ما را به ضیافت زیبایی‌ها می‌برد و دنیایی زیبا از چشم خود به ما می‌نماید. زیبایی که اگر ما خود بودیم، هرگز چنین نمی‌دیدیم. او با امکاناتی که تکنیک عکاسی در اختیار گذاشته، گاهی روشنی‌ها را تیره و تیرگی‌ها را روشنی می‌کند …»

علی شکری متولد دی ماه سال ۱۳۶۰ در تبریز و دانش آموختۀ مهندسی در رشتۀ فناوری اطلاعات می‌باشد که تجربۀ عکاسی را از سال ۱۳۸۲ در شاخۀ عکاسی طبیعت آغاز کرده است.

زمان رونمایی کتاب: سه شنبه ۲۸ آذرماه ساعت ۱۶

نشانی: پاسداران، خیابان گل نبی، خیابان شهیدناطق نوری، میدان قبا

 علاقمندان می‌توانند این کتاب را هم اکنون از فروشگاه کتاب سایت عکاسی به صورت آنلاین خریداری و دریافت کنند.