معاونت پژوهشی فرهنگستان هنر، مجموعه هم‌اندیشی‌های هفته پژوهش را با محوریت «روش‌های پژوهش در ایران: ساختارگرایی در فقدان ایده‌مندی و مسئله محوری»، در روزهای ۲۷ و ۲۸ آذر در فرهنگستان هنر برگزار می‌کند.


به گزارش روابط عمومی فرهنگستان هنر، «مهمانی اندیشه» عنوان مجموعه هم‌اندیشی است که به مناسبت هفته پژوهش در فرهنگستان هنر برگزار می‌شود و به آسیب‌شناسی روش‌های پژوهشی در حوزه‌های مختلف هنر اختصاص دارد.


نخستین روز این هم‌اندیشی به چهار پانل سینما، هنرهای نمایشی، روش‌شناسی پژوهش، و موسیقی اختصاص دارد:

– در پانل سینما که با مدیرت سیدمهدی ناظمی‌قره‌باغ برگزار می‌شود؛ علی روحانی، سید حسن حسینی و فرشاد عسگری‌کیا به سخنرانی می‌پردازد.
– شهرام پازوکی مدیر پانل هنرهای نمایشی است که با سخنرانی بهروز محمودی بختیاری، منصور براهیمی و محمدحسین ناصربخت برگزار می‌شود.
– نشست‌ روش‌‌شناسی پژوهش با مدیریت هادی ربیعی و با سخنرانی احمد پاکتچی و صادق رشیدی شروع می‌شود و با سخنان هادی ربیعی ادامه می‌یابد.
– آخرین نشست از روز نخست، به موسیقی اختصاص دارد که سخنرانان آن محمدرضا آزاده‌فر، ساسان فاطمی و هومان اسعدی هستند.



دومین روز این هم‌اندیشی نیز که روز ۲۸ آذر برگزار می‌شود، سه نشست روش‌شناسی پژوهش، معماری و شهرسازی و هنرهای تجسمی را در پی دارد:

– در نشست نخست مجید پروانه‌پور مدیریت پانل را برعهده داشته و صالح طباطبایی، محمدرضا مریدی و اسماعیل پناهی به سخنرانی می‌پردازند.
– نیّر طهوری نیز مدیر پانل معماری و شهرسازی است که سید حسن معینی و سید غلامرضا اسلامی سخنرانان این بخش از هم‌اندیشی هستند.
– آخرین نشست روز دوم نیز به هنرهای تجسمی اختصاص دارد که با مدیریت مسعود ناصری برگزار می‌شود و جمال عرب‌زاده، کامبیز موسوی‌اقدم، سیامک دل‌زنده و سودابه صالحی سخنرانی می‌کنند.


مجموعه‌ هم‌اندیشی‌های هفتۀ پژوهش در روزهای ۲۷ و ۲۸ آذرماه ۱۳۹۶ از ساعت ۱۴ تا ۱۸:۳۰ در سالن همایش‌های فرهنگستان هنر برگزار می‌شود.
 

آدرس: خیابان ولیعصر (عج)، پایین‌تر از چهارراه طالقانی، شماره ۱۵۵۲

حضور در این نشست برای تمامی علاقه‌مندان آزاد است.