«گل مردگی»  سومین نمایشگاه عکس‌های نیکی کریمی کارگردان، بازیگر و تهیه‌کننده سینمای ایران روز جمعه ٢٧ بهمن‌ماه در گالری اعتماد باغ نگارستان افتتاح می‌شود.

  نیکی کریمی که پیش از این دو نمایشگاه عکس، یکی در گالری گلستان در ایران و دیگری در گالری کورت یارد در امارات به نمایش گذاشته موضوعات متنوع و مختلفی را عکاسی کرده اما عکاسی از طبیعت در آثار او بیشتر به چشم می‌آید. اولین نمایشگاه عکس‌های نیکی کریمی، با عنوان "افق‌ها" در سال ٨٨ در گالری گلستان برگزار شد و مجموعه‌ عکس‌هایی از سفری بود که از کاشان و اصفهان شروع شده و تا لرستان و بعد از آن به طرف بندر انزلی و رشت تا لاهیجان و ماسوله ادامه داشت؛ تصاویری با طبیعت بدون انسان، افق‌های گسترده و تپه ماهورهای چشم‌نواز. همین مجموعه در سال ۱۳۸۹ در گالری کورت یارد امارات نیز به نمایش گذاشته شد.

  به گفتۀ کریمی، عکاسی مجموعه ”گل‌مردگی» در سال ۹۴ شروع شده و برای او فراز و نشیب بسیاری داشته تا به تصویر نهایی برسد:

  «این اولین بار بود که از طبیعت و خیابان و دوربین روی دست به استودیو می‌رفتم و صحنه‌ها را می‌چیدم. احساس یک فیلم‌ساز/نقاش را داشتم که باید قابی ابدی از تصویرش می‌ساخت. مردن و به استعاره از آن، پژمردن جهانم را به هم زده بود چراکه مرشد همیشگی‌ام را از دست داده بودم و درگیر ذهنی به تصویر کشیدن این فقدان بودم. همزمان اخبار نابسامانی‌های خاورمیانه من را بیشتر به مفهوم نیستی و فقدان درگیر می‌کرد. احساس تک افتادگی و تنهایی در جهانی بی‌نور و بی امنیت. همه این‌ها من را رساند به گل‌مردگی.“

   این نمایشگاه از روز جمعه ٢٧ بهمن در گالری اعتماد واقع در میدان بهارستان خیابان دانشسرا، باغ نگارستان افتتاح خواهد شد و  تا ١۵ اسفندماه از ساعت ١١ تا ٢٠ برای بازدید عموم دایر خواهد بود.
  (گالری اعتماد دوشنبه‌ها تعطیل است.)