نمایشگاه «پروژه‌ی منوکسید تهران» جمعه ۲۴ فروردین ماه در گالری راه ابریشم – پارک لاله برگزار می‌شود.


  نمایشگاه اخیر، مروری بر چهار بخش مختلف «پروژه‌ی منوکسید تهران» است که در طول شش سال (۱۳۹۱ تا ۱۳۹۷) انجام شده است. در این مدت، هنرمندان، طراحان، دانش‌آموزان مدارس و افرادی با پیش‌زمینه‌های مختلف هنری، فرهنگی و پژوهشی با پروژه همکاری داشته‌اند.

  منوکسید تهران،  پروژه‌ای فرهنگی و اجتماعی از نگار فرجیانی(طراح پروژه و کیوریتور) است که از سال ۱۳۹۱ در تهران با هدف پرداختن به موضوع آلودگی هوا شروع شده است. این پروژه شامل همکاری‌هایی با شهروندان در فضاهای عمومی تهران در راستای بالابردن سطح آگاهی و ارائه‌ی راهکارهای عملی برای مشکل آلودگی هوا در تهران، با بازتاب نظرات افراد گوناگون جامعه، از کودکان گرفته تا بزرگسالان، است. از سال ۱۳۹۱ تاکنون، با تمرکز بر دو وجه، منوکسید تهران به شکل چهار پروژه در فضاهای عمومی انجام شده است: اول، تمرکز بر کودکان و نوجوانان که کمترین نقش را در ایجاد آلودگی هوا دارند، اما از آن بیشترین آسیب‌ها را می‌بینند؛ و دوم، تأکید بر اهمیت مشارکت اجتماعی برای ایجاد گفت‌وگوهای جمعی گسترده‌تر.

 


 


  هنرمندان: آبنوس البرزی، مژگان بختیاری، احسان براتی، افشین چیذری، نرگس حریریان، هوفر حقیقی، هما دلورای، کریستف رضاعی، ندا رضوی‌پور، نیلوفر رهنما، رعنا شجاع‌پور، علی صمدپور، مجتبی طباطبایی، سمانه غلام‌نژاد، نگار فرجیانی، فرزانه قدیانلو، شادی قدیریان، سیمین کرامتی، محبوبه کرملی، هوتن کروبه، ماندانا کریمی، بهشاد محتشمی، مسیح مستأجران، کامیار مینوکده، محمودرضا نوربخش، رامبد والا، محسن یزدی‌پور و با همکاری تعدادی از دانش آموزان تهران.

  گشایش: جمعه ۲۴ فروردین ماه، ساعت ۴ تا ۸
  نمایشگاه تا ۱۷ اردیبهشت ماه ادامه دارد. گالری دوشنبه‌ها و تعطیلات رسمی تعطیل است.
  تهران، بلوار کشاورز، بین خیابان وصال و قدس، شماره ۲۱۰، ساختمان تکنوآجر، تلفن: ۸۸۹۷۷۱۴۸