جشنواره‌ی ملی عکس بیرجند در قاب ایران ساعت ۱۹/۳۰ دقیقه روز ۲۹ فروردین‌ماه جاری در سالن آمفی تئاتر ایثار واقع در میدان اول سجادشهر برگزار خواهد شد و دبیرخانه‌ی دائمی جشنواره (نگارخانه‌ی شهر در محل میدان ابوذر) از ساعت ۷ صبح همان روز پذیرای مهمانان جشنواره خواهد بود. از برنامه‌های جانبی این دوره‌ی جشنواره, برگزاری دو کارگاه آموزشی خواهد بود.

  رضا خالدی دبیر هفتمین دوره جشنواره ملی بیرجند در قاب ایران با بیان این مطلب که در این دوره نیز مانند شش دوره‌ی قبل دو کارگاه تخصصی عکاسی در طول زمان برگزاری جشنواره برگزار می‌شود، از برپایی دو کارگاه نظری عکاسی با عناوین «چگونه عکس انتخاب کنیم؟» و «ساختار عکس _ مجموعه» خبر داد و گفت: مدرس «کارگاه چگونه عکس انتخاب کنیم؟» مسعود زنده روح کرمانی است که این کارگاه را ساعت ۱۹/۳۰ روز پنج شنبه ۳۰ فروردین‌ماه ۹۷ در فرهنگسرای وحدت شهرداری بیرجند برگزار خواهد کرد. کارگاه «ساختار عکس _ مجموعه» نیز توسط حسین صدری در ساعت ۱۹/۳۰ روز شنبه ۱ اردیبهشت‌ماه ۹۷ در همان محل برگزار خواهد شد. شرکت در این کارگاه‌ها برای کلیه علاقه‌مندان هنر عکاسی آزاد بوده و هزینه‌ای از شرکت‌کنندگان در این کارگاه‌ها دریافت نخواهد شد.

  خالدی در مورد آغاز به کار جشنواره و اسکان عکاسان مدعو افزود: دبیرخانه جشنواره از ۲۶ تا ۲۸ فروردین‌ماه آماده پذیرایی از عکاسان بیرجندی؛ صبح و عصر به‌صورت حضوری خواهد بود. عکاسان مدعو نیز می‌توانند با همراه داشتن کارت ملی، از صبح چهارشنبه ٢۹ فروردین‌ماه ۹۷ برای اسکان به هتل مقدم (ویژه آقایان) و هتل قائم (ویژه خانم‌ها) واقع در میدان امام خمینی (ره) بیرجند مراجعه نمایند. شرکت‌کنندگان می‌توانند جهت هماهنگی برای اسکان و کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۰۹۱۵۵۶۲۰۸۷۶ نصیر غلامیان مقدم (مدیر اجرایی) و ۰۹۱۵۸۶۰۳۰۰۲ ابوالفضل حسن‌پور (مدیر اردوهای جشنواره) تماس بگیرند.

  خالدی در پایان با بیان اینکه بیرجند از روز ۳۰ فروردین‌ماه به مدت سه روز میزبان نمایشگاه جشنواره‌ی ملی عکس زعفران تربت‌حیدریه و زاوه خواهد بود گفت: در این نمایشگاه که هر روز از ساعت ۱۰ الی ۱۳ و ۱۷ الی ۱۹ در نگارخانه‌ی شهر واقع در میدان ابوذر بیرجند پذیرای بازدیدکنندگان است, گزیده‌ای از آثار منتخب هیئت داوران جشنواره مذکور در قالب عکس‌های مستند، به نمایش درخواهد آمد.

  هفتمین دوره‌ی جشنواره‌ی ملی عکاسی بیرجند در قاب ایران از روز ۲۹ فروردین تا ۲ اردیبهشت‌ماه ۹۷ در شهر بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی برگزار می‌شود.