متاسفانه در مملکت ما قبل از اینکه فرهنگ و اطلاعات استفاده از وسیله ای ارائه شود آن محصول به بازار عرضه و باعث ضرر و زیان بسیاری می شود حالا از طرح های بزرگ ملی گرفته تا ابزار و وسایل کوچک و خانگی و شخصی . یکی از این وسایل که قبل از ارائه اطلاعاتش خودش به شکل گسترده ای در بازار یافت می شود دوربین دیجیتال است . و ظاهرا” خریداران این محصول تنها چیزی که برایشان حائز اهمیت است و موجب فخر و مباهات هر چه بالاتر بودن تعداد پیکسل های دوربین است !
حالا سوال کنید: فرق دو میلیو ن پیکسل با پنج میلیون پیکسل در چیست اگر طرف مقابلمان خیلی وارد باشد می گوید: خوب معلومه دیگه پنج میلیون پیکسلی عکسهاش بهتره !
ولی باور بفرماید در سیستم دیجیتال تعدادپیکسل بیشتر دلیلی بر بهتر بودن دوربین نیست و از میان دوربینهای بسیار متنوع با نام و بی نام موجود در بازار شاید ارزانترینش بهترین کارآیی را برای شما داشته باشد و شما هیچ وقت به امکانات یک دوربین دیجیتال بالاتر و بهتر نیاز پیدا نکنید .
به منظور آشنایی شما عزیزان با دوربینهای دیجیتال می توانید به وبلاگ دوربین دیجیتال که توسط دوست خوبم آقای رضا شهبازی اداره می شود مراجعه کنید و همچنین من سعی می کنم در این وبلاگ اطلاعات کاربردی در زمینه انتخاب یک دوربین دیجیتال مناسب نیاز شما ارائه دهم . همچنین شما می توانید سوالات خود را دراین مورد به آدرس سایت ارسال و جواب آن را دریافت کنید.( البته در دریافت جواب کمی به من مهلت بدهید ) مهمترین نکته در خریددوربین دیجیتال نوع کاربرد آن توسط شماست . در شبهای بعد دراین باره بیشتر صحبت می کنم .