پیرو خبرقبلی عصر پنج شنبه ۲۵ دی جلسه مجمع عمومی انجمن صنفی عکاسان مطبوعات در خانه هنرمندان برگزار شد. دراین جلسه برای اولین بار یکصد نفر از اعضاء در جلسه حاضر شدند و پس از چهار سال از تشکیل انجمن، انتخابات با به حد نصاب رسیدن اعضاء برگزارشد. در این جلسه پس از گزارش دبیر انجمن از فعالیتهای یک ساله و … رای گیری انجام شد که از ۹۷ رای اخذ شده ۳ رای سفید و بقیه آراء به شرح زیر می باشد :
هیأت مدیره : کاووس صادقلو ۷۷ / احمد نصیر پور ۵۴ / فرزانه خادمیان ۵۲ / مجید شادمان نژاد ۴۸ / زهرا رنجبر ۴۷ / محمد راز دشت ۴۲ / محمد جعفری ۳۹ رأی
بازرسان : غلامرضا حافظ القرآن ۶۸ / مجتبی تکین ۵۶ / اصغر آزاد دل ۴۶ / شاهین شهابلو ۲۹ رأی


گزارش اختصاصی برگزاری مجمع عمومی انجمن صنفی عکاسان مطبوعات ایران


طی این نشست که از ساعت ۱۶ تا ۳۰/۱۸ روز پنج شنبه ۲۵ دی ۱۳۸۲ در سالن آمفی تئاتر خانه هنرمندان بر گزار شد ابتدا آقای کاووس صادقلو ( ریئس هیآت مدیره ) گزارش فعالیت دوره گذشته را به شرح زیر بیا ن نمود :


تلاش برای فعال تر شدن انجمن
وی با اشاره به اقدامات انجام شده اعلام داشت که هیأت مدیره در ۶- ۷ ماه گذشته سعی نمود تا فعال ترعمل کند تا به نوعی جبران مافات شده باشد. وی بر تداوم فعالیت هر چه بیشتر انجمن تاکید نمود .


صندوق قرض الحسنه – وام – شاید هم کمک بلاعوض
آقای صادقلو اعلام کرد که به دنبال تأسیس یک صندوق قرض الحسنه برای انجمن هستیم تا اعضاء بتوانند بخشی از هزینه خرید لوازم مورد نیاز را از صندوق به صورت وام دریافت کنند.
وی با اعلام اختصاص اعتباری از سوی دولت به انجمن ها خبرازاقداماتی جهت اعطاء وام ۷۰۰ هزار تومانی به اعضاء انجمن داد و اعلام داشت که انجمن در تلاش است تا این وام را در صورت خرید تجهیزات عکاسی به صورت بلاعوض در اختیاراعضاء قرار گیرد.


حضوردرنمایشگاه مطبوعات
با تلاش صورت گرفته در نمایشگاه مطبوعات امسال ضمن تدارک غرفه ای به نام انجمن صنفی عکاسان مطبوعات و برپایی نمایشگاه عکس اقدام شد که با توجه به کمبود وقت و سرعت انجام کار کم وکاستی هایی وجود داشت و به اعتقاد ایشان بودنش بهتر از نبودنش بود.


تغییر در گروه بندی جشنواره عکس مطبوعات
وی با اعلام اعتراض انجمن به گروه بندی جشنواره در دو بخش تک عکس و مجموعه عکس اعلام کرد با توافق صورت گرفته از این پس جشنواره در سه بخش : مستنداجتماعی – خبری و ورزشی بر گزارمی شود و یک جایزه هم برای عکاس برترسال اختصاص یافته ودربخش شهرستانها هم به همین ترتیب عمل خواهد شد.


حضور نماینده در دو سالانه عکس ایران
به منظور حضور یک نماینده در دو سالانه اقدام شد و طی جلسه ای که با حضور آقایان جلالی، صمدیان، فرنود، سوری، حافظ القرآن و خانم خادمیان داشتیم تصمیم به حضور نماینده ای از طرف انجمن صنفی گرفته شدو نظر ایشان براین بود که نماینده از هیأت مدیره نباشد ولی به علت عدم وحدت نظر در خصوص انتخاب نماینده سرانجام خود آقای صادقلواز طرف انجمن در دو سالانه حضوردارند.


جلسه با سردار طلایی فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ
در اوایل دوره به منظور همکاری انجمن و نیروی انتظامی جلسه ای با سردار طلایی داشتیم و از طرف انجمن به منظور تامین امنیت عکاسان در درگیریها و سایر موارد پیشنهاد تهیه جلیقه عکاسی با آرم انجمن صنفی عکاسان مطبوعات ارائه شد تا مورد استفاده اعضاء قرار گیرد. که تاکنون به این موضوع ترتیب اثر داده نشده و دوباره پی گیری می کنیم .


دفاع از حقوق عکاسان
به منظور دفاع از حقوق مادی و معنوی عکاسان انجمن فعالیتهایی را انجام داده . و بااشاره به جلسه در خبرگزاری مهر با حضور آقای افشین شاهرودی و خانم خادمیان و پی گیری شکایت آقای شاهرودی از روزنامه همشهری نهایتا” این شکایت به کمیسیون فرهنگی مجلس کشیده شد و دراین جلسه از سوی انجمن اجرای قانون حمایت از حقوق مولفان و هنرمندان مصوب سال ۱۳۴۸ مورد در خواست بود که کمیسیون فرهنگی مجلس با ارسال نامه ای به معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اجرایی کردن قانون و حفظ حقوق عکاسان تاکید کرد.


نشریه داخلی
به منظور تأمین هزینه های نشریه داخلی تصمیم به درج آگهی گرفته شد که این امر نیاز به اخذ مجوز از ارشاد را دارد. اقدام لازم انجام شده و خانم خادمیان به عنوان مدیر مسئول نشریه معرفی شدند و صدور مجوز در ارشاد در دست اقدام است.


موزه هنرهای معاصر و فروش آثار هنری
موزه قصد فروش آثارهنری درخارج ازکشوررا دارد که عکس در نظر گرفته نشده بود. طی صحبت های انجام شده عکس هم پذیرفته شد. عکاسان می توانند عکسهای خود را به موزه تحویل دهند تا از طریق موزه به فروش برسد.

در پایان گزارش مالی انجمن ارایه و سپس انتخابات انجام شد .
گزارش : یاسر تویسرکانی – سایت عکاسی