گالری گلستان اولین مراسم اهداء جایزه عکس کاوه گلستان را زیر نظر شورای سیاستگذاری این جایزه در مهرماه سال ۱۳۸۳ برگزار می‌کند. بدین‌منظور از کلیه عکاسان کشور دعوت می‌شود برای زنده نگهداشتن یاد و خاطره کاوه در این مسابقه شرکت کنند.

شرایط و مقررات
مسابقه در سه بخش: تک عکس خبری، گزارش تصویری (picture story) و معرفی یک استعداد جوان برگزار خواهد شد.


منظور از گزارش تصویری گزارشی است که عکس‌های آن حول یک موضوع یا مضمون مرکزی طراحی شده باشد. نظم و سامانی که براساس آن عکس‌های یک گزارش تصویری ارائه می‌شوند باید دارای سمت و سویی منطقی باشد، اما این سمت و سو الزاماً به صورت پیاپی (دارای توالی زمانی) نیست.


۱.شرکت کنندگان می‌توانند در بخش تک عکس، حداکثر ۵ عکس. و در بخش گزارش تصویری، حداکثر ۲ گزارش که هر گزارش شامل ۵ تا ۱۵ عکس باشد ارسال کنند.
۲.عکس‌ها باید حداقل در ابعاد ۳۰*۲۰ سانتی‌متر باشند.
۳.عکس‌های دیجیتالی فقط به‌صورت چاپی (پرینت) همراه با لوح فشرده (CD) تصویر در اندازه ۳۰*۲۰ سانتی‌متر با حداقل DPI300 پذیرفته می‌شوند.
۴.هیچگونه مسئولیت در قبال ارسال نامناسب پستی آثار، متوجه برگزار‌کننده نخواهد بود.
۵.از آثار پذیرفته شده جهت چاپ برای معرفی مراسم در رسانه‌های مختلف و سایر مصارف مرتبط با مراسم استفاده خواهد شد.
۶.حداکثر ۳ ماه بعد از برگزاری نمایشگاه، عکس‌های شرکت‌کنندگان عودت داده خواهد شد. (در عودت کلیه آثار نهایت دقت به عمل خواهد آمد).


هیئت داروان: لیلی گلستان، رعنا جوادی، احمد عالی، جعفر پناهی، ابراهیم حقیقی، سیف‌الله صمدیان و محمود کلاری
دبیر: بهمن جلالی مدیر اجرایی: سیما افشار
جوایز:
●جایزه اول بخش تک عکس خبری: نشان کاوه و یک میلیون تومان.
●جایزه اول بخش گزارش تصویری: نشان کاوه و یک میلیون تومان.
●جایزه معرفی استعداد جوان: نشان کاوه و یک میلیون تومان.
شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را از ۱۵ اردیبهشت تا ۱۵ خرداد ماه سال ۸۳ به دبیرخانه مسابقه به نشانی: تهران، خیابان شهید کماسایی، گالری گلستان شماره ۴۲، کدپستی ۱۹۴۴۸ ارسال کنند.