با افتتاح دو سالانه عکس بود که زمزمه تشکیل انجمن عکاسان ایران شنیده شد و اعلام نظر معاونت فرهنگی وزارت ارشاد در حمایت از یک انجمن فراگیر عکاسی و در پی آن اعلام آمادگی بنیاد آفرینش‌های فرهنگی هنری نیاوران برای برپایی یک گردهمایی از همه گروه های عکاسی برای تشکیل انجمن عکاسان موضوع وارد مرحله تازه ای شد. اگر چه همه عکاسان بر لزوم تشکیل چنین انجمنی تأکید دارند ولی چگونگی تشکیل آن و بودن و نبودن گروه های مختلف عکاسان در این انجمن مشکل بزرگی است که شاید مانع از تشکیل آن شود .
نظر پیشنهاد دهندگان تشکیل انجمن عکاسان ایران بر حمایت از عکاسان هنری و به نوعی عکاسانی که سفارش دهنده کار ندارند است و اعلام می دارند که دیگر شاخه های عکاسی مانند عکاسی خبری یا عکاسی فیلم یک شغل محسوب می شود و سفارش دهنده دارد و از نظر قانونی فعالیت این عکاسان زیر مجموعه وزارت کار و امور اجتماعی است نه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در مقابل گروهی هستند که بر تشکیل انجمنی فراگیر تاکید دارند و معتقد، به حضور همه عکاسان از هر شاخه و صنفی در این انجمن می باشند.
سایت عکاسی بنا بر اهمیت موضوع در نظر دارد طی مصاحبه با صاحب نظران و متولیان انجمن عکاسان ایران ،دید گاه ها و نظرات دیگر عکاسان را رد این خصوص منعکس نماید. لذا خواهشمندیم مطالب خود را در این زمینه به ایمیل سایت ارسال کنید. با تشکر