چرا اینگونه است ؟ بارها و بارها از مخاطبان گرامی و عکاسان محترم در خصوص مسائل و مشکلات جامعه عکاسی ایران نظر خواهی کردیم و در تمام موارد هیچ پاسخی نیافتیم. این بار سایت عکاسی سعی داشت تا جدیت و علاقه عکاسان را نسبت به تشکیل انجمن عکاسان ایران به منظور دفاع از حقوق قانونی و ایجاد یک تشکل فراگیر به منظور برپایی نمایشگاه ها و … ارزیابی و دیدگاه های عکاسان محترم را منعکس نماید. اما باور بفر مایید حتی یک پاسخ هم دریافت نکردیم!
حال اگر فردا تصمیمی یا اقدامی و یا حرکتی از سوی برخی از عکاسان فعال در جامعه آغاز شود همه بر طبل اعتراض و مخالفت می کوبند و با تمام قوا و به هر شیو ه ممکن به مخالفت با این اقدام بر خواهند خواست.
عکاسان عزیز و محترم و گرامی اگر به شیوه بر پایی دو سالانه معترض بوده و هستید. اگر از نبود هیچ حمایت مادی و معنوی از حرفه خود ناراحتید. اگر از وام ها و حمایت ها و بیمه و بسیاری از خدماتی که دیگر هنرمندان خصوصا” اعضا ء انجمن صنفی گرافیک ایران استفاده می نمایند بی بهره اید و هزاران اگر دیگر باید بدانید که رفع تمام این مشکلات و معضلات در جامعه عکاسی ایران در گرو تشکیل انجمن عکاسان ایران است . وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت هنری این وزارت با همکاری موزه هنرهای معاصر و بنیاد آفرینشهای هنر ینیاوران آماده است تا با همت و مشارکت و حضور تک تک عکاسان ایرانی از پیر تا جوان از استاد تا دانشجو از سرشناس تا گمنام نسبت به تشکیل و حمایت از انجمن عکاسان ایران اقدام نمایند.
حال همت ماست تا از فرصت ها استفاده کنیم و در کوتاه ترین زمان ممکن مقدمات تشکیل این انجمن را فراهم سازیم و اجازه ندهیم جنجال ها و هیاهو ها و متاسفانه در بسیاری از موارد توهین ها و حرمت شکنی ها مانع تشکیل این انجمن شود.
تا کی می خواهیم به اتفاق های افتاده اعتراض کنیم؟