با حضور داوران آثار ۲۸۳ عکاس در «نخستین جشنواره عکس دریا، کشتی، دریانورد» مورد ارزیابی قرارگرفت.
در پی برگزاری نخستین جشنواره عکس دریا، کشتی، دریانورد، جلسه ارزیابی آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره با حضور هیأت داوران متشکل از آقایان محمد اسلامی راد، سید عباس میرهاشمی و فرهاد سلیمانی و آقای داریوش عسگری به عنوان دبیر جشنواره در تاریخ ۱۵ شهریور ماه جاری برگزار شد.
در این جشنواره که برای نخستین بار در کشور از سوی روابط‌ عمومی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود، ۲۸۳ عکاس از سراسر نقاط کشور آثار خود را در سه بخش «دریا و کشتی » ، «دریا و جلوه‌های طبیعی آن» و «دریا و دریانورد» به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.
تعداد آثار ارسالی به جشنواره در بخش دریا و کشتی ۴۸۳ قطعه، در بخش دریا و جلوه‌های طبیعی آن ۷۲۵ قطعه و در بخش دریا و دریانورد ۲۶۰ قطعه و در مجموع ۱۴۸۸ قطعه عکس می باشد. از این تصاویر تعداد ۱۸۶ قطعه به صورت سیاه و سفید، ۱۰۲۴ قطعه به صورت رنگی و بقیه به صورت دیجیتال به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.
از میان هنرمندان عکاس شرکت‌کننده در این جشنواره، مسن‌ترین فرد آقای اسماعیل زرافشان (متولد ۱۳۰۷ ) و جوان‌ترین فرد خانم یاسمن رضایی (متولد سال ۱۳۷۰) است.

شایان ذکر است متعاقباً پس از برپایی نمایشگاه و برگزاری مراسم اختتامیه این جشنواره، اسامی نفرات اول تا سوم در هر بخش، از سوی دبیرخانه جشنواره مذکور اعلام خواهد شد.

یادآوری می‌گردد برگزاری مراسم اختتامیه و نمایشگاه جشنواره به روز هفتم آذر ماه موکول گردید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به تلفن‌های ۲۳۸۴۴۷۵۵ و ۲۸۱۳۸۱۶ با آقای ابراهیم رجبیان مسئول اجرایی جشنواره تماس حاصل نمایید.