honar.gif

ستاد خبری جایزه هنر و نیایش با اعلام اسامی داوران بخش انتخاب آثار خبر از آغاز مرحله اول انتخاب آثار داد. در این مرحله مسعود زنده‌روح کرمانی، محمود کلاری، جاسم غضبا‌پور، ابراهیم حقیقی، میترا محاسنی، مجید مسچی و فرزاد هاشمی انتخاب اولیه آثار را انجام می دهند و در مرحله بعد داوران بین المللی عکس ها را داوری خواهند کرد.
ستاد خبری جایزه هنر و نیایش اسامی داوران مرحله نهایی را به شرح زیر اعلام کرد:

۱- خانم لورا سرانی (Laura Serani)
مدیر فتوگالری فنک FNAC فرنسه با بیش از ۸۰ شعبه در جهان (داور اروپایی).
۲- خانم سوزان ولچمن (Susan Velchman)
از دبیران عکس مجله نشنال ژیوگرافیک (داور آمریکایی).
* فعلا حضور ایشان به خاطر اتفاقات اخیر در مورد نقشه خلیج فارس، منتفی است.
۳- آقای شهیدالاعلم (Shahidul Alam) از بنگلادش، داور اکثر دوره‌های اخیر ورلد پرس فتو World Press Photo (مسابقه‌ی جهانی عکاسی مطبوعاتی) (داور آسیایی).
۴- میشکت کریفا (Michket Krifa) از تونس، از متخصصان عکاسی دنیای عرب و خاورمیانه، مدیر هنری منتخب موزه پاریس برای نمایشگاه عکس (نگاه ایرانی) در پاریس، (داور آفریقایی).
۵- عباس کیارستمی و اکبر عالمی (ایران).

همچنین اکبر عالمی دبیر بخش عکس جایزه هنر و نیایش از شرکت هزار و ده نفر با بیش از ۴۵۰۰ عکس از ۳۷ کشور در نخستین سال برگزاری این جایزه خبر داد.

لازم بذکر است که ساعتی قبل از اعلام اسامی داوران بخش بین الملل فاکسی برای خبرگزاری ها و سایت عکاسی ارسال شد که خبر حذف قطعی خانم سوزان ولچمن (Susan Velchman) را به خاطر اقدام موسسه نشنال جئوگرافیک می داد. این خبر از سوی ستاد خبری تکذیب شد.