نام آلفرد یعقوب زاده برای عکاسان حرفه ای نام آشنایی است وی مقیم فرانسه است و به دعوت جایزه هنر و نیایش بعنوان میهمان ویژه به تهران می آید و در ۶ بهمن ماه در سالن خلیج فارس بنیاد آفرینشهای هنری نیاوران کارگاه آموزشی خواهد داشت.

alfred-yaghobzade.jpg
عکس: ساتیار

ستاد خبری جایزه حهانی هنر و نیایش در معرفی آلفرد یعقوب زاده چنین آورده است:
یعقوب زاده ۴۵ ساله با وقایع انقلاب در سال ۵۷ با ترک تحصیل در طراحی داخلی به دنیای عکاسی وارد شد ، عکاسی جنگ ایران و عراق و همکاری با آسوشیتدپرس وآژانس عکس سیگما از جمله فعالیت های اولیه وی در عکاسی است .
عمده فعالیت های حرفه ای این عکاس به ثبت رویدادهای گروگانگیری در جنگ لبنان اختصاص دارد. وی ۱۳ سال در میان مبارزان فلسطینی علیه اسرائیل عکاسی کرد ه است .
یعقوب زاده از بحران های داخلی سومالی، افغانستان ، ازبکستان ، تاجیکستان ، کوبا ، هند ، ترکیه ، روسیه ، عراق ، چین ، چچن، سری لانکا ، آمریکا، ترکیه و… لحظات تاریخی را ثبت کرده است. این عکاس که مجموعه ای شامل ۵ عکس را در بخش جایزه جهانی هنر و نیایش دارد، تجربه های ارزشمندی در زمینه آیین ها و مراسم مذهبی و سنتها در بیش از ۲۴ کشور دارد. وی این مجموعه را در کتابی با عنوان ” مسیحیت در جهان” منتشر کرده و نمایشگاه این عکس ها را در میلان، بوداپست، پاپو نیان و چند شهر اروپایی برپا کرده است. آثار اولیه یعقوب زاده در ایران با عناوین ” جنگ ایران و عراق ” و” چهره های جنگ ” به چاپ رسیده است. همچنین گزارش های تصویری وی از مقاومت مردم فلسطین در مجموعه ای با عنوان “صلح وعده داده شده” منتشر شده است .
در کارگاه آموزشی یعقوب زاده تجربه عکاسی در فلسطین و دو دهه عکاسی آیین و مذاهب ۲۰ کشور دنیا در دو بخش توسط این عکاس ارئه می شود. شرکت در این کارگاه آموزشی آزاد و رایگان است .