artwp4.jpg
ایسنا – اکبر عالمی دبیر بخش عکس جایزه جهانی هنر و نیایش در نشست خبری اولین جایزه جهانی هنر و نیایش جوهره‌ی برگزاری این جایزه را احترام به بشریت و احترام به تمام ملل، تمام آیین‌های مذهبی و تمام ادیان الهی دانست. وی افزود: این جایزه‌ی جهانی، حرکتی است برای نزدیک شدن دلهای مردم کره زمین به یکدیگر که در آن حدود ۳۹ کشور و از جمله‌ی آنها کشورهای مطرح اروپایی شرکت کرده‌اند. هیات داوران این جایزه در مرحله‌ی انتخاب اولیه، از میان عکاسان برجسته‌ی ایرانی هفت نفر را برای داوری مرحله‌ی اول، انتخاب کردند.
artwp1.jpg

وی گفت: باید کمک کنیم تا صلح، دوستی و انسانیت را به جهان هدیه کنیم. در آغاز قرن بیست و یکم، انسان‌ها باید سرمایه‌ی نیایش پروردگار و خرد جمعی را به کار گیرد تا به سمت صلح و دوستی جلو رویم.

آیت‌ قاسم‌پور – دبیر اجرایی جایزه – استقبال از این جایزه جهانی را بسیار خوب ارزیابی کرد و ادامه داد: ما پیش‌بینی می‌کردیم در حدود هزار عکس به دبیرخانه ارسال شود ولی در حدود پنج‌هزار عکس رسید که با وجود محدودیت‌هایی که برای عکاسان گذاشته‌ بودیم و حتا برخی از آنها نیز معترض بودند استقبال خوبی شد که از میان این تعداد اثر هزار اثر مربوط به عکاسان خارجی و چهار هزار عکس نیز داخلی بود. لذا با توجه به زیادی آثار، همزمان با نمایشگاهی از آثار متخب، آثاری را که حتا یک رای از داوران گرفته‌اند در نمایشگاه مجازی خود به نمایش خواهیم گذاشت.

artwp3.jpg

عالمی نیز درباره‌ی شرایط دریافت عکس‌ها، گفت: ما برخلاف جشنواره‌ها و فستیوال‌های جهانی، هیچ شرطی نگذاشتیم و هیچ رده‌بندی نکردیم؛ همان‌طور که در عبادت‌گاه‌ها، مساجد و کلیساها هیچ پیش‌بینی نشده که شاه و گدا هر کدام کجا بنشینند در این جایزه نیز هر کس از عکاسان حرفه‌ای تا یک دانش‌آموزمی‌توانست شرکت کند و همین مساله باعث ایجاد اندک رنجش برای عکاسان حرفه‌ای شد که چرا طبقه‌بندی جداگانه‌ای نداشتیم.
وی همچنین اعلام کرد که در پایان کتابی شامل ۲۰۰ عکس برجسته به علاوه‌ی عکس‌های مطرح در این جایزه منتشر می‌شود تا عکاسان جهان تشویق شوند و در دوره‌های بعدی این جایزه شرکت کنند.