بین الملل- از ۱۹ خرداد سال جاری مجموعه ای از عکسهای پرتره آرنولد نیومن عکاس صاحب نام در گالری بین المللی عکاسی در اکلاهما آمریکا، به نمایش درآمده است.
این نمایشگاه با عنوان A life In Photography با بزرگداشت این هنرمند بزرگ که پدر عکاسی پرتره محیطی لقب گرفته است، در برگیرنده عکس های پرتره های معروف نیومن و عکس های افراد مشهوری چون روسای جمهور آمریکا، مرلین مونرو، جورجیا اوکیف و ایگور اشتراوینسکی و بسیاری از دیگر هنرمندان، سیاست مداران و افراد سرشناس است. همچنین در این نمایشگاه به بررسی زندگی خصوصی و نظریات وی در باب عکاسی پرداخته شده است.
آرنولد نیومن در طول سالهایی عکاسی پرتره، تصاویر بسیار ماندگاری را در تاریخ و فرهنگ عکاسی به جا گذاشته است. او بجای عکاسی از افراد داخل استودیو از آنها در محیط های خودشان عکس می گیرد . نوازندگان با آلات نوازندگیشان، هنرمندان با آثار هنریشان و نویسندگان در بین آثارشان. عکسهای وی فراتر از یک چهره ثبت شده ساده است. چیدمان و عناصر موجود در عکس بیان کننده نوع نگاه خاصی هستند.

self portraite.jpg Arnold Newman.jpg

آرنولد نیومن متولد ۱۹۱۸ در آمریکا متولد شد. عکاسی را از دوران دبیرستان آغاز کرد. ا وکه در رشته عکاسی تحصیل میکرد موفق به دریافت بورسیه دانشگاه میامی گردید. ولی به دلایل مالی از ادامه تحصیل صرف نظر کرد. آغاز فعالیت وی در زمینه عکاسی پرتره با کار او در یک استودیو پرتره در فیلادلفیا، پس از ترک تحصیل است. وی در این مدت با مسایل تکنیکی عکاسی به خوبی آشناشده و عکاسی پرتره را با عکاسی از دوستان، اعضای خانواده و مردم عادی شروع کرد و این آغازی بود بر سبک خاص عکاسی پرتره وی.
وی در طول سالها عکاسی از طرف افرادی چون بومونت نیوهال Beaumont Newhall و آلفرد استیگلیتز Alfred Stieglitz حمایت شد.
نیومن میگوید: ” یک چهره خوب باید عکس خوبی بشود ، چه به صورت عکس و چه به وسیله هر مدیوم دیگری. هر کس قبل از آنکه یک عکاس خبری، طبیعت بیجان، ورزشی، مد، منظره یا پرتره باشد باید که هنرمند خوبی باشد. در این صورت تفاوت تنها در زمینه مورد علاقه، دغدغه و توانایی ارتباطی فرد مطرح است. ما با دوربینمان عکس نمی گیریم بلکه با قلب و ذهنمان تصاویر را ثبت می کنیم.”
آرنولد نیو من به زودی نمایشگاه عکس دیگری با همکار دیرینه اش ، بن رز Ben Rose برگزار میکند.
وی در طول فعالیت حرفه ای عکاسی، موفق به دریافت ۷ نشان افتخاری عکاسی گردیده است. همچنین با مجلات معروفی چون Life, New Yourk Times و Harper’s Bazar همکاری کرده است. مقالات بیشماری در زمینه عکاسی نیز به تالیف وی رسیده است.
این نمایشگاه که با حمایت Canon برگزار شده ، تا ۱۰ دی ادامه خواهد داشت.

Berslin.tmb.jpg Abbott.tmb.jpg O'keef.tmb.jpg Reagan.tmb.jpg Moshe dayan.tmb.jpg clinton.tmb.jpg Miller.tmb.jpg Smith.tmb.jpg De.tmb.jpg Scorsese.tmb.jpg Sam.jpg Adams.tmb.jpg