از ۱۳ خرداد سال جاری با مشارکت گروهی از عکاسان ایرانی و بنگلادشی، نمایشگاه عکسی در گالری زینال وابسته به موسسه هنرهای زیبا دانشگاه داکا در بنگلادش برپاست.
در این نمایشگاه که با هدف ایجاد پلی میان عکاسان این دو کشوربرگزار شده، تعداد ۴۶ عکس از ۷ عکاس ایرانی و ۷ عکاس بنگلادشی به نمایش در آمده است. عکسهای این عکاسان نمایش دهنده جاذبه های طبیعی و مناظر هر دو کشور به علاوه پرتره هایی ازساکنان آنها ونحوه زندگی آنها است.
بلبل احمد رئیس انجمن عکاسی بنگلادش که ازعکاسان شرکت کننده در این نمایشگاه نیز هست عکس های عکاسان شرکت کننده ایرانی را از نظر تکنیک در سطح بالایی ارزیابی کرده و استفاده از تکنیکهای مدرن عکاسی را در آثار عکاسان ایرانی از عوامل مهم موفقیت آنان برشمرد. همچنین در رابطه با عکسهای عکاسان بنگالی اذعان کرد که در این عکسها آنچه که بیشتر اهمیت دارد موضوع عکاسی است تا تکنیک به کار گرفته شده و اضافه کرد که عکاسان بنگالی با ثبت موضوع یا مناظر به آنگونه که هستند زیبایی حقیقی و طبیعی آنها را به تصویر می کشند.
مهناز صحاف, ابراهیم بهرامی, هاشم جواد زاده, شاهرخ فتحی, علی کریمی رستگار, کاظم حسینی و مجید بندار مقدم عکاسان ایرانی شرکت کننده در این نمایشگاه بوده و بلبل احمد, شازده حلیم پالی, جهانگیر اعلم, محمد زبیر, محبوب الرحمن دیپو, محمد انور حسین و دلیپ کمار داس عکاسان بنگالی شرکت کننده هستند.
این نمایشگاه در آینده در ایران نیز به نمایش در خواهد آمد .