بین الملل- از روز جمعه ۲۰ خرداد سال جاری عکسهایی از شادی قدیریان با عنوان قاجار و مثل هر روز درجشنواره عکس لهستان با نام Foto Art Festival به نمایش درآمده است.
این جشنواره شامل ۳۰ گالری است که ۲۴ گالری به آثار عکاسان خارجی از سراسر دنیا که قبلا” هیچ نمایشگاهی در لهستان برگزار نکرده اند اختصاص دارد.
همچنین به غیر از عکاسان خارجی, نمایشگاه میزبان عده ای از عکاسان به عنوان میهمان افتخاری است. که شادی قدیریان از ایران, Eiko Hosoe عکاس خبری, پرتره و منظره و Erwin Olaf عکاس تبلیغاتی از هلند از جمله این عکاسان هستند. از دیگر میهمانان Marta Daho از آژانس عکس مگنوم,Krzysztof Gierałtowski و Ryszard Karczmarski برگزارکنندگان دوره های آموزشی در حاشیه این جشنواره هستند.
مطابق آنچه در بروشور این نمایشگاه آمده شادی قدیریان عکاس فمینیست, برنده جوایز متعدد عکاسی و برگزارکننده نمایشگاه های متعدد عکس در کشورهای مختلف, با پرتره هایی از زنان در پوشش اسلامی و بصورت عکسهای سیاه و سفید و رنگی شرایط, زنان مسلمان در دنیای اسلام را به نمایش گذاشته است.
قدیریان در بروشور این نمایشگاه علاقه مندی به دوره قاجار و عکاسی را از علل عکاسی مجموعه عکسهای زنان قاجار عنوان کرده است. وی برای بازسازی فضای آن دوره از نشانه هایی مانند نحوه پوشش و آرایش زنان در آن عصر استفاده کرده است. همچنین استفاده ازپرده های مشابه پرده هایی استفاده شده در آن دوران برای فضای پشت بسیار کمک کننده بوده است. اما وی با استفاده از عناصر دیگری که در دوره قاجار موجود نبوه اند مانند گیتار یا وسایلی از این قبیل تفاوتهایی را ایجاد کرده است.
از دیگر مسایل مهم در حاشیه این نمایشگاه عرضه کتاب ارزشمند تاریخ عکاسی نوشته Noami Rosenblum به زبان هلندی است.
جشنواره عکس FOTOART تا ۱۲ تیر ماه در مرکز فرهنگی Bielsko-Biała و چندین مرکز هنری دیگر برپاست.

Shadi-Ghadirian.jpg