با تلاش الهه جواهری مدیر گالری الهه ۵۰ اثر از هنرمندان ایرانی طی یک ماه آینده در گالری های آلمان به نمایش در خواهد آمد. این پروژه که Art Koln نام دارد به معرفی آثار پیشکسوتان هنر تجسمی می پردازد. این نمایشگاه که حاصل تلاش و پیگیری های دوساله این گالری داراست با معرفی آثار هنرمندان ایرانی در پی ایجاد تاثیرات به سزایی در هنر های تجسمی کشور است. انتخاب هنرمندان در ایران از طریق یک ژوژمان صورت می گیرد و پس انتقال آثار به آلمان و حضور صاحبان اثر در این کشوراعضای گروه های تجسمی اروپایی که هرکدام دست اندرکار و به نوعی انتخاب کننده این آثار هستند ، تعیین می کنند که هرکدام از این آثار باید در کدام گالری نصب شوند.
آثار هنرمندانی چون بهروز مسلمیان، علی نصیر، سیف الله صمدیان و شهریار توکلی از جمله آثاری هستند که در این نمایشگاه شرکت خواهند کرد.
الهه جواهری در گفتگو با خبرگزاری مهر عنوان کرده است که : تعداد ۵۰ اثر از هنرمندان نقاش و عکاس ایرانی را به معرض نمایش در گالری های آلمان می گذاریم. دوسال است که روی این پروژه کارمی کنم . آثار این هنرمندان براساس یک ژوژمان به بوته انتخاب گذاشته شده است. تمام هنرمندان ایرانی قابلیت این را دارند که آثارشان به خارج از کشور فرستاده شود ، اما به دلایل اقتصادی ، انتقال تمام این آثار ممکن نیست. وی همچنین افزود: مسولیت برگزاری این نمایشگاه ها رادر اروپا تقبل کرده ام. شاید به این خاطرکه فکر می کنم اگر هربار تعدادی از آثار هنرمندان ایرانی را در گالری های اروپایی معرفی کنیم، ولو این که این امر هزینه سنگینی را در بربگیرد، نتیجه با ارزش خواهد بود. از دوسال پیش با کارکردن و تحقیق و تفحص روی این پروژه، همواره سعی کردم تا هنرمندان ایرانی را حمایت کنم. گرچه همان طور که گفتم، برای جابه جایی هر اثر به اروپا و انتقال هنرمند به کشورهای اروپایی، هزینه زیادی را متحمل می شویم .
وی تاثیر این روش برپایی نمایشگاه را بر روند هنرهای تجسمی کشورمان قابل توجه دانست و گفت : مسلما پیامدهای این حرکت مطلوب خواهد بود. زیرا همان طور که می دانیم ، سینمای ایران نیز به این شکل در جهان جا افتاد. به این معنی که ما موفق شدیم با معرفی فیلم های برتر خود درواقع ، سینمای ایران را به جهان بشناسانیم و به این ترتیب رشد کنیم . در باره هنرهای تجسمی نیز به همین ترتیب است. هنرهای تجسمی ما درزمینه های مختلف ، به لحاظ ارزش گذاری هنری وتاریخی در رده بالایی قراردارد و باید به تمام جهان معرفی شود.