خبرگزاری مهر – مجید سعیدی گفت: برگزاری جایزه عکس ” کاوه ” اتفاق خوشایندی در روند عکاسی بود اما نقایص زیادی نیز داشت؛ در سال گذشته چیدمان نامناسب عکس ها، نوع نگاه ها به عکس ها از نقایص این مسابقه به شمار می آمد. این عکاس در گفت وگو با خبرنگار تجسمی مهر با اعلام این مطلب افزود: حتی دیدگاه شورای سیاست گذاری با دیدگاه جامعه عکاسی متفاوت بود و این خودش از مسائلی بود که به جایزه عکس کاوه لطمه می زد. وی افزود: همان طور که می دانید برگزارکنندگاه این جایزه، خانواده ” کاوه گلستان ” بودند. من به عنوان یک عکاس درزمینه گزارش تصویری در این مسابقه شرکت کردم و عکس هایی بانام جنگ عراق و افغانستان ارائه دادم که عکس “جنگ عراق” در بخش گزارش تصویری برنده جایزه ” کاوه ” شد. به همین خاطرموفق به اخذ تندیس و یک میلیون تومان جایزه نقدی شدم.
سعیدی تصریح کرد: هر عکاس می توانست سال گذشته سه قطعه عکس ودومجموعه از عکس های خود را در این مسابقه شرکت دهد. من نیز مانند سایر عکاس ها به ارائه دو مجموعه عکس پرداختم .
وی در مورد تاثیر برگزاری جایزه عکس ” کاوه گلستان ” برروند جامعه عکاسی گفت : برگزاری این جایزه ، مفید بوده است. به هر حال فکر می کنم درسال ۸۵ که قرار است سومین جایزه عکس ” کاوه” برگزارشود ، خانواده ” گلستان ” به عنوان برگزار کنندگان این جایزه، تغییراتی در شورای سیاست گذاری و داوری بدهند. امیدوارم روزی برسد که جایزه عکس “کاوه ” به جایزه ای بین المللی مبدل شود. با پیگیری دست اندرکاران این جایزه، نوع نگاه ها به افق عکاسی بازتر و نوتر می شود.
برنده گزارش تصویری عکس ” کاوه ” درسال گذشته در مورد اینکه نمایشگاه های نقاشی درقیاس با نمایشگاه های عکس از استقبال بیشتری برخوردار می شوند گفت:شاید به این خاطر که گالری دارها بیشتر به جنبه های اقتصادی برگزاری نمایشگاه فکر می کنند. در واقع، اگر یک نقاشی آوان گارد، در گالری به نمایش درآید و به فروش برسد نفع سرشاری به گالری دار می رسد. علت دیگر برگزاری محدود نمایشگاه های عکس، جانیفتادن این هنر در جامعه ایران است.