در ۲۴ بهمن۸۳ طی یک نشست خبری درخانه هنرمندان ایران هیات برگزارکننده دومین جایزه عکاسی مطبوعاتی کاوه گلستان ضمن تشریح مراحل برگزاری اولین دوره این مسابقه رسما ًخبر برگزاری دومین دوره جایزه سالانه عکاسی مطبوعاتی کاوه گلستان را اعلام کردند و همزمان فراخوان این جایزه منتشر شد.
با این قرار که از پانزدهم اردی بهشت تا سی ام تیرماه داوطلبان شرکت در مسابقه لوح فشرده (CD) آثارشان را، طبق ضوابطی که درمتن فراخوان قید شده بود به دبیرخانه جایزه ارسال کنند.
اسامی داوران امسال هم اعلام شد:
رخشان بنی اعتماد کارگردان سینما، یونس شکرخواه متخصص علوم ارتباطات، کامران جبرئیلی عکاس و دبیر عکس خبرگزاری آسوشیتدپرس در حوزه خلیج فارس، حسن سربخشیان عکاس خبرگزاری آسوشیتدپرس و برنده بخش تک عکس سال گذشته و جیهان عمار معاون دبیر عکس آژانس خبرگزاری فرانس پرس در حوزه خاورمیانه.
مثل سال گذشته سه جایزه اصلی درنظرگرفته شد: بخش تک عکس، بخش گزارش تصویری و بخش استعدادهای جوان. (در این بخش سن شرکت کننده از ۱۸ تا ۳۰ سال تعیین شد.)
که به هر یک از برندگان یک تندیس برنزی و یک میلیون تومان اهدا شد.
امسال برگزیدگان را از شش نفر به ده نفر رساندیم که به هر یک مبلغ یک صد هزارتومان به عنوان جایزه اهدا شد.
تاریخ مراسم اهدای جوایز و افتتاح نمایشگاه عکس به دلیل تقارن با ماه مبارک رمضان یک ماه به تاخیر افتاد و برای چهاردهم آبان ماه تعیین شد. نمایشگاه عکس از عکس های راه یافتگان به مسابقه درخانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.
در روزهای پایانی مهلت ارسال آثار، به تقاضای جمع زیادی ازعکاسان تا دهم مرداد تمدید شد.
در نهایت ۲۹۴ نفر در این مسابقه شرکت کردند که ۲۰۸ نفر از تهران و ۸۶ نفر از شهرستان آثارشان را ارسال کرده بودند. از این تعداد ۲۰۷ نفر مرد و ۸۷ نفر خانم هستند.
کل آثار رسیده ۳۹۰۸ عکس است که ۹۲۷ عکس در بخش تک عکس و ۲۹۸۱ عکس در بخش گزارش تصویری با ۳۲۶ مجموعه بود.
(CD) لوح فشرده تمام آثار رسیده برای خانم جیهان عمار فرستاده شد در روز۲۱ مرداد چهار نفر داور دیگر در یک داوری طولانی و مشکل عکس ها را برگزیدند.
در این دوره داوران نتوانستند بین دو گزارش تصویری که به مرحله نهائی رسیده بودند یکی را به دیگری ترجیح دهند و پس ازشور و مشورت بسیار تصمیم گرفته شد که هر دو گزارش برنده اعلام شوند و برخلاف روال معمول جایزه تقسیم نشود و به هر یک از برندگان یک تندیس برنزی و یک میلیون تومان اهدا شود.
امسال برخلاف سال گذشته که در دو نوبت گزینش و داوری انجام گرفته، تمام آثار رسیده از نظر داوران گذشت.
در پایان از میان ۲۹۴ شرکت کننده ۸۷ نفر به بخش نمایشگاه راه یافتند که هیات داوران از ۹۲۷ عکس در بخش تک عکس خبری ۹۸ عکس و از ۳۲۶ مجموعه عکس در بخش گزارش تصویری ۱۴ مجموعه عکس را به عنوان آثار برتر برگزیدند.
دراینجا لازم میدانیم از تک تک داوران که با دقت و وسواس عکس ها را انتخاب کردند تشکر کنیم.
هم چنین ازمسئولین محترم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که نهایت همراهی و همکاری را با ما مبذول داشتند بسیار سپاسگزاریم .
در آخر ممنون تمام عکاسانی هستیم که برما منت گذاشتند و آثارشان را برای این مسابقه ارسال کردند و تعداد شرکت کنندگان را به حدود دو برابر سال گذشته افزایش دادند.
با این امید که با کمک عکاسان، مسئولین امر و رسانه های گروهی و خبرگزاری ها، اعتبار این جایزه هرسال بیشتر و بیشتر شود تا بتوانیم آن را درسطح منطقه خاورمیانه گسترش دهیم.

ازهمه متشکریم
هیات برگزاری دومین جایزه سالانه عکاسی مطبوعاتی کاوه گلستان
لیلی گلستان، رعنا جوادی، سیما افشار، بهمن جلالی