این روزها جوان های بسیاری با عشق و علاقه تمام دوربین به دست گرفته اند و مشغول عکاسی هستند.

هر یک بنا به شرایط و امکانات شیوه ای را در عکاسی برگزیده اند و در شاخه ای مشغول فعالیت هستند که ما یا اسم آنها را نشنیده ایم و یا اگر هم شنیده ایم دقت و تاملی بر آثارشان نداشتیم.

این جوانان استعدادهای آینده جامعه عکاسی ایران هستند که هیچ توجه شایسته ای به توان و استعداد آنها نشده است. یکی از صدها استعداد جوان عکاسی ایران جوان خوزستانی امین نظری است. امین در سال ۱۳۵۶ در دزفول متولد شد عکاسی را تجربی از دبیرستان با دوربین زنیط ۱۲۲ آغاز کرد. پس از اتمام دوران تحصیل به عضویت انجمن سینمای ایران در دزفول درآمد و با شرکت در یک دوره آشنایی با عکاسی مصمم به آغاز فعالیت حرفه ای در عکاسی شد. وی در سال ۸۲ با ورود به دانشکده خبر در رشته عکاسی خبری، این حرفه پرمخاطره را برگزید و با قدرانی و تواضع از اساتیدش، عکاسی را به شکل علمی وعملی فرا گرفت. وی مدتی را در خبرگزاری فارس به عکاسی مستند اجتماعی و خبری پرداخت که در این مقطع راهنمایی های مجیدسعیدی سردبیرعکس خبرگزاری فارس را در پیشرفت خود موثر می داند.

پس از آن در خبرگزاری جمهوری اسلامی شروع به کار کرد و در حال حاضر به عنوان عکاس این رسانه در اهواز مشغول فعالیت است.

عکسهای وی در سال جاری به دومین جایزه عکاسی مطبوعاتی کاوه گلستان، چهارمین جشنواره عکس کودک، نمایشگاه تصویر سال و سه نمایشگاه دانشجویی در دانشکده خبر راه یافته است.

امین نظری از چند روز پیش فتوبلاگ خود را در سایت عکاسی با جدیت فعال کرده است. ضمن آرزوی موفقیت برای امین از عکس های وی در فتوبلاگش دیدن فرمایید.