درپی انتشار خبر فعالیت انجمن عکاسان دوستدار میراث فرهنگی و گردشگری ایران از طرف دبیرخانه‌ی این انجمن اطلاعات کامل‌تری به دستمان رسید که می‌خوانید:
"انجمن عکاسان دوست‌دار میراث فرهنگی و گردشگری با هدف ترویج و اعتلای عکاسی میراث فرهنگی و گردشگری ایران و تبیین جایگاه این نوع از عکاسی و دفاع از حقوق مادی و معنوی اعضای انجمن و افزایش دانش اطلاعات و آشناسازی اعضای انجمن از طریق برقراری ارتباط با مراکز علمی و حرفه‌ای داخل و خارج کشور، برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها، چاپ و انتشار نشریه و انتشارات تخصصی و دوره‌های آموزشی و حمایت مادی و معنوی از اعضای انجمن تشکیل شد.
مجتبی آقایی سربرزه، سعید محمودی ازناوه، ابراهیم خادم بیات، همایون امیریگانه و سید اصغر خدایی اعضای هیأت موسس انجمن هستند.
این انجمن در حال عضوگیری است و به زودی مجمع عمومی آن برگزار می شود. در حال حاضر سعید محمودی ازناوه به عنوان رییس هیأت مدیره و مدیر عامل، ابراهیم خادم بیات (نایب رییس)، همایون امیریگانه (بازرس)، سید اصغر خدایی (خزانه دار) و مجتبی آقایی (عضو هیأت مدیره) انجمن هستند."
این انجمن اعضای خود را از میان عکاسان حرفه‌ای شاغل و علاقمند به عرصه فرهنگی و گردشگری، معماری، ایران شناسی، مردم شناسی، آیین ها و سنت‌ها و اشیاء موزه‌ای و سایر شاخه‌ های مرتبط عکاسی می‌پذیرد.
انواع عضویت در انجمن بر مبنای اساسنامه به شرح زیر است:
الف-عضویت پیوسته: شامل عکاسان دارای شرایط عضویت که پس از ارائه و پذیرش تقاضای عضویت در کمیته فنی و تصویب هیئت مدیره به عضویت انجمن پذیرفته می‌شوند.
ب-عضویت افتخاری: شامل سایر هنرمندان، عکاسان و علاقه‌مندان است که خدمات برجسته‌ای به ارتقای سطح عکاسی میراث فرهنگی و گردشگری کشور انجام داده‌اند که با دعوت هیئت مدیره به عضویت انجمن پذیرفته می‌شوند.
برای اطلاع بیشتر می‌توانید با شماره های ۱۹۵۴۵۶۵-۰۹۱۲ و ۸۸۳۰۹۴۹۷ تماس بگیرید.