محمدتهرانی:
هیات موسس انجمن ملی عکاسی ایران از بین داوطلبین انتخاب شد.به منتخبین تبریک می‌گویم .
امید است با توجه به این‌که دو یا ۳ تن از اعضای گروه کاری در این جمع هستند به متن بیانیه‌ای که خود امضا کرده‌اند وفادار بمانند. ضمن این که بقیه منتخبین هم فکر نمی کنم با این موارد مخالفتی داشته باشند:

قسمتی از بیانیه گروه کاری :‌” در اساسنامه‌ای که نوشته‌ می‌شود، لازم است راهکار حضور و نظارت جامعه عکاسی در تمام فعالیت‌های آتی انجمن در نظر گرفته شود. هیات مدیره‌ای که در آینده انتخاب می‌شود، ملزم باشد پاسخگوی اقشار جامعه عکاسی بوده و نقدپذیر باشد و فعالیت‌های انجمن با شفافیت‌ تمام انجام پذیرد. فعالیت‌هایی که طی سالیان گذشته در عرصه عکاسی کشور انجام شده، اعم از دوسالانه‌ها تا حضور در مجامع عکاسی و هنری دنیا قابل تقدیر است، اما وجود کاستی‌ها و چون و چراها در چنین فعالیت‌هایی که همه از آن ها اطلاع داریم، به‌دلیل شفاف نبودن و عدم پاسخ‌گویی مسوولان چنین فعالیت‌هایی بوده است. این مسائل بخش زیادی از جامعه عکاسی کشور را به کناره‌گیری از صحنه کشانده‌ است. وظیفه‌ی انجمن فراگیر است که این انفعال را به حضوری فعال در همه عرصه‌ها تبدیل کند.”
جامعه عکاسی منتظر آغاز هر چه سریعتر نشست‌های هیات موسس و تدوین اساسنامه و اطلاع رسانی به‌موقع در این زمینه ‌است.

منیر سلطانی:
روز ۱۱ اسفند روز خوبی بود و همه چیز به خوبی و خوشی انجام شد و دیداری بود با بیشتر عکاسها.
من به تک تک اعضای هیئت موسس تبریک عرض می کنم و از گروه کاری هم تشکر فراوان و خسته نباشید که باعث شکل دهی تمام برنامه بودند. (کار سختی بود)
و اما انتظاراتی که از اعضای هیئت موسس دارم.
۱- رعایت حقوق عکاسان که شامل حقوق خود اعضا هم میشود.
۲- یک قانون کلی برای حق کپی رایت و تعیین قیمت فروش عکس (اگر قابل اجرا و کنترل هست)
۳- حقوق بین عکاس و ناشر.
۴- ارزش بیشتری برای عکس و عکاس قائل شدن. (آگاه کردن عوام, مردمی که برای نقاشی و هنرهای دیگر بیشتر ارزش قائل هستند تا برای عکس, چرا؟)
۵- جلب دیگر عکاسان که به دلایلی نتوانستند در روز ۱۱ اسفند حضور داشته باشند و تعدادشان هم کم نیست و به نظر من این انجمن باید متحد و یک شکل باشد تا به نتایج خوبی برسد.
۶- نگاهی به دانشگاه آزاد و عکاسان آینده.
فعلا مورد دیگری به نظرم نمی رسد و در آخر
۷- اخلاق عکاسی که در درجه اول قرار دارد ولی من در آخر به آن اشاره کردم امیدوارم که جسارتی نکرده باشم.
مسائل و موردهای زیادی هست که فکر می کنم بقیه عکاسان هم نظرات خود را خواهند گفت. تا بعد.