سونی اعلام نموده که قصد دارد دوربینهای SLR دیجیتال بنام سری آلفا راتابستان امسال به بازار عرضه نماید. آلفا نامی بود که کانیکا مینولتا بیش از ۲۰ سال با آن نام به تولید محصولات عکاسی پرداخته بود. قابل پیش بینی بود که با خرید کانیکا مینولتا توسط سونی، بزودی تکنولوژی دوربین های دیجیتال کانیکا مینولتا همراه با فن آوری الکترونیک پیشرفته سونی ، وارد عرصه رقابت دوربینهای دیجیتال SLR خواهد شد. طبق خبر منتشر شده در Dpreview سونی اعلام نموده است که این سری دوربینها با نشیمنگاه موجود دوربینهایی مانند Dynax و maxxum و Alpha سازگاری خواهد داشت، بنابر این نگرانی خریداران این دوربینها از عدم ادامه این برند پایان می یابد.
طبق اعلام سونی همین تابستان باید منتظر چند مدل دوربین SLR از جانب سونی باشیم. ضمنا سونی قصد دارد یک مجموعه کامل از تجهیزات جانبی و لنزها را برای محصولات خود تولید نماید.
سیستم های دوربین جدید SLR سونی و لنزها و تجهیزات جانبی مربوطه، تکنولوژی الکترومگنتیک پیشرفته سونی، همراه با سازگاری و همه کاره بودن سیستم نشیمنگاه لنزهای ماکسوم و تکنولوژی شناخته شده سونی در وسایل تصویر سازی را با هم یکجا جمع خواهد نمود. این محصولات از سنسورهای CCD و CMOS و تکنولوژیهای پردازش تصویر مختلف، همراه با کوچک سازی بهره خواهند برد. کسانی که قبلا بر روی لنزها و تجهیزات جانبی کانیکا مینولتا سرمایه گذاری کرده اند قادر خواهند بود از دوربین های جدید سونی استفاده کامل ببرند.
جیمز نیل مدیر بازاریابی و محصولات تصویر سازی دیجیتال سونی گفته است " ما محصولات خود را برای باقی ماندن در خط اول محصولات تصویر سازی دیجیتال گسترش می دهیم. توجه ما به طراحی و مهندسی دوربین های DSLR به ما اجازه خواهد داد تا برای کاربران امروز دوربین دیجیتال سیستمی جدیدبا راندمان بالا عرضه نماییم، ضمن اینکه به میلیونها کاربر کانیکا مینولتا که لنزهای ماکسوم دارند خوشامد بگوییم."
اطلاعات بیشتر را از سایت دوربین های SLR سونی پی بگیرید:
www.sony.com/dslr