۱۵۹عکاس ورزشی در دومین دوره‌ی مسابقه‌ی عکس ورزشی ایران (یادواره‌ی عکاسان شهید؛ کاظم نژاد، قریب و برادران) شرکت کرده‌اند.
به گزارش خبرگزاری ایسنا، محمدرضا ملامحمد؛ مدیر کمیته‌ی فرهنگی و دبیر دومین دوره‌ی مسابقه‌ی عکس ورزشی ایران در نشست مطبوعاتی که صبح امروز به همین منظور در آکادمی ملی المپیک برگزار شد، به تشریح چگونگی برگزاری این جشنواره پرداخت وگفت: تاکنون با ارسال آثار ۱۵۹ عکاس ورزشی به این مسابقات استقبال خوبی از جشنواره‌ به عمل آمده است که از این میان ۱۰۰ عکاس از تهران و ۵۹ عکاس از شهرستان‌ها شرکت داشته‌اند، کوچک‌ترین عکاس ۱۲ سال و پیرترین عکاس ۷۷ سال سن دارد.
بر اساس این گزارش، ۹۵۳ قطعه عکس به صورت آزاد و ۲۱۶ قطعه عکس با موضوع معنویت و ۸۸۰ قطعه عکس رنگی و ۲۸۹ قطعه عکس سیاه و سفید به این جشنواره راه یافته ا‌ند. این در حالی است که بانوان حضور خوبی داشته‌اند و از میان عکاسان شرکت کننده ۱۹ نفر زن و ۱۴۰ نفر مرد هستند.
۳۲۳ عکس از فدراسیون‌ها، ۲۳۹ عکس از روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها و ۱۶۱ عکس از ادارات کل تربیت بدنی در این جشنواره حضور دارند.
مدیر کمیته‌ی فرهنگی و دبیر جشنواره هم‌چنین با تاکید بر حفظ سطح کار عکس‌های ارایه شده از حضور محمد مهدی رحیمیان، سید عباس میرهاشمی، فرهاد سلیمانی، علی رهبر عدل و صارمی به عنوان اعضای هیات داوران جشنواره نام برد.
وی افزود: آثار منتخب در خلال بازی‌های آسیایی دوحه ۲۰۰۶ در دوحه به نمایش درمی‌آید.