باور کنید اگر مدتی هر روز این سرقت ها را پی گیری کنیم دیگر کسی جرأت چنین کاری را نخواهد داشت ارباب مطبوعات ایران باید بفهمند که اینترنت محل تامین عکس هایشان نیست. سایت عکاسی با دعوت از همه عکاسان به اعلام موارد استفاده غیر مجاز از عکس توسط مطبوعات از این پس با جدیت بیشتر این موضوع را دنبال می کند.

sarmayah.jpg

روزنامه سرمایه یکشنبه ۲۲ مرداد در بالای صفحه اول خود عکسی از بهروز مهری را بدون کسب اجازه و پرداخت حقوق مادی و معنوی عکاس و بدون درج نام عکاس به چاپ رسانده است. این عکس که در آرشیو خبرگزاری AFP بوده توسط سایت iranmania که از مشترکان این خبرگزاری است با ذکر نام عکاس و رعایت قوانین مربوط مورد استفاده قرار گرفته است. که اهالی سرمایه با جستجو در google به این عکس دست یافتند و مغرورانه آن را در بالای صفحه اول روزنامه سرمایه به چاپ رسانده اند. به همین سادگی. از این ساده تر و سریع تر و راحت تر نمی شود. حالا به نظر شما چه باید کرد؟
باز هم سکوت کنیم؟ باز هم دست روی دست بگذاریم و نگاه کنیم؟ سایت عکاسی حمایت و مشارکت تک تک عکاسان را طلب می کند. لطفا” به حقوق خود احترام بگذارید و راه را بر سارقان فرهنگی نما ببندید.