بعد از گمانه‌زنی‌هایی درباره این دوربین، بالاخره لایکا به شایعات پایان داد و دوربین چاپ سریع  خود به نام Sofort را رونمایی کرد، محصولی که به گفته این شرکت «دوربینی است برای خلق آثار ماندگار هنری کوچک و قابل لمس که خاطرات را ثبت می‌کنند.» 

دوربین Leica Sofort دارای یک لنز فیکس ۶۰ میلی‌متری (معادل ۳۴ میلی‌متر) با دیافراگم F۱۲٫۷، یک فلاش سرخود، هشت حالت عکاسی، شاتر مکانیکی ۱/۸ تا ۱/۴۰۰ ثانیه و یک منظره یاب اپتیکال با بزرگنمایی ۰٫۳۷X در پشت دوربین است. این دوربین مشابه مدل Fujifilm Instax Mini ۹۰ است.
 

دوربین Sofort که در فتوکینا ۲۰۱۶ هم معرفی شد در رنگ‌های سبز روشن، سفید، و نارنجی موجود خواهد بود. عکاسان هشت حالت عکاسی در اختیار خواهند داشت: سلفی، مردم و میهمانی، اکشن و ورزشی، ماکرو، تایمر سرخود، و نوردهی دوگانه. فلاش یکپارچه الکترونیک نیز چهار حالت دارد: خودکار، Forced On و Forced Off، و Forced On w/Red-Eye Reduction.

 


دوربین Sofort دو ماه دیگر یعنی آبان ۱۳۹۵ (نوامبر ۲۰۱۶) همراه با سه نوع بسته فیلم به بازار عرضه خواهد شد: یک بسته فیلم رنگی با ۱۰ تایی، یک بسته دوبل فیلم رنگی ۲۰ تایی، و یک بسته فیلم مونوکروم یا سیاه‌وسفید ۱۰ تایی. حتی از مینی فیلم دوربین Instax فوجی هم می‌توان در این دوربین استفاده کرد.
 

تجهیزات جانبی زیادی نیز همراه با این دوربین عرضه خواهد شد، از جمله بندهای مختلفی در رنگ‌های سیاه و سفید، سبز روشن و نارنجی؛ کیف حمل نرم در رنگ‌های قهوه‌ای یا مشکی؛ نمایشگر عکس یا Sofort Photo Presenter برای نشان دادن عکس‌ها؛ بسته‌های سه‌تایی کارت پستال به همراه قاب برای نصب عکس؛ آلبوم Sofort Photo و بالاخره جعبه‌های مخصوص Sofort برای نگهداری این وسایل که طبق معمول در سه رنگ سیاه و سفید، سیاه و نارنجی، و سیاه و سبز روشن عرضه خواهند شد.