880811.gif

هفتمین دوره‌ی نمایشگاه تصویر سال از ۱۸ دی ماه تا ۹ بهمن ماه سال‌جاری همچون دوره‌های گذشته، با در اختیار داشتن کلیه‌ی فضاهای نمایشگاهی خانه‌ی هنرمندان ایران همزمان با افتتاح چهار سالن جدید‌الاحداث و ارایه آثار به‌صورت پرینت برگزار می‌شود.
در این دوره از نمایشگاه تصویر سال نیز آثار برگزیده هنرمندان در رشته‌های عکاسی، گرافیک و کاریکاتور در کنار فستیوال فیلم تصویر هنرمند، ارایه می‌شود.

بخش عکس
بخش عکس در رشته‌های خبری، مستند اجتماعی، ورزشی، هنر و هنرمندان و نگاهی دیگر (خلاقه)، شامل آثاری که در فاصله زمانی نیمه‌ی دوم سال ۸۷ و نیمه‌ی اول سال ۸۸ گرفته شده باشند، برگزار خواهد شد.
به روال دوره‌های گذشته، موضوع عکاسی از انتخابات ریاست جمهوری ایران به‌عنوان بخش ویژه در نظر گرفته شده بود که به‌علت عدم امکان ارایه تصویر تمامی ابعاد انتخابات، فعلا دریافت و ارایه آثار در این بخش میسر نیست.
امسال اما همچون دوره گذشته، دو بخش ویژه‌ی عکاسی از ورزش در محلات شهر تهران  و عکاسان از نگاه عکاسان نیز برای هنرمندان عکاس در نظر گرفته شده است.
بخش ویژه‌ی عکاسی از ورزش در محلات تهران با هدف کشف و ارایه‌ی هنری زوایای پنهان و آشکار ورزش در بین اقشار مختلف و آشناسازی جامعه هنری و عموم مردم با ظرفیت‌های ورزش در سالم سازی جامعه، با همکاری معاونت تربیت بدنی شهرداری تهران برگزار می‌شود و جایزه‌ی برندگان این بخش همچون سال گذشته، ازسوی معاونت تربیت بدنی شهرداری تهران و با نظر هیأت داوران ویژه این بخش اهدا خواهد شد.
بخش ویژه‌ی عکاسان از نگاه عکاسان دربرگیرنده‌ی سلف پرتره و عکس از دیگر عکاسان است؛ آثار منتخب این بخش که به علت کثرت آثار رسیده در دوره قبل امکان نمایش پیدا نکردند، امسال همراه با آثار جدید ارسالی به‌نمایش درآمده و در ویژه‌نامه‌ی جداگانه‌ای به‌چاپ خواهد رسید.
آثار ارسالی در هر بخش عکاسی حداکثر ۱۰ عکس (به‌صورت تک عکس یا مجموعه) درنظر گرفته شده است که می‌بایست با کیفیت DPI 300 و در اندازه  30×۲۰ سانتی‌متر، روی سی دی ارایه شوند.

بخش گرافیک و کاریکاتور

دو بخش گرافیک و کاریکاتور همچون سال‌های گذشته با موضوع آزاد برگزار می‌شود. آثار جوانان زیر ۲۵ سال نیز با نظر هیات داوری معرفی شده ازسوی انجمن طراحان گرافیک ایران و خانه‌ی کاریکاتور و گروه‌های آزاد کاریکاتور انتخاب و به نمایشگاه راه خواهند یافت.
آثار ارسالی می‌بایست با کیفیت DPI  300 و در اندازه  30×۲۰ سانتی‌متر، روی سی‌دی ارایه شوند. تعداد آثار ارسالی برای بخش جوانان حداکثر ۵ اثر است.

فستیوال فیلم تصویر هنرمند

به‌روال گذشته، فستیوال فیلم تصویر هنرمند، همزمان با نمایشگاه تصویر سال در خانه هنرمندان برگزار می‌شود.
کلیه‌ی فیلم‌های غیرتجاری شامل فیلم‌های مستند، کوتاه داستانی، تجربی، انیمیشن، ویدئو آرت و فیلم‌های مربوط به زندگی و آثار هنرمندان و نیز پشت صحنه کار آنها که از خلاقیت هنری برخوردار باشند، در این فستیوال عرضه خواهند شد.
این آثار در مدت برگزاری نمایشگاه بزرگ تصویر سال، همه روزه در دو سالن بتهوون و ناصری خانه هنرمندان به‌نمایش در می‌آیند.
آثار ارسالی در این بخش می‌بایست به‌صورت DVD Mini DV, یا DVCam ارایه شوند.

جایزه ویژه جوانان زیر ۲۵ سال
همواره یکی از ویژگی‌های برجسته گردهم‌آیی بزرگ تصویر سال غیر رقابتی بودن آن بوده است.
امسال نیز در ادامه رویکرد ویژه به جوانان، جایزه جوانان زیر ۲۵ سال به‌یاد و نام محسن رسول‌اف – هنرمند جوانی که  سال گذشته در سانحه سقوط هواپیما درگذشت – در رشته‌های عکاسی، گرافیک، کاریکاتور و فیلم، از طریق آرای هیات داوری خاص هر رشته  اهدا خواهد شد.
این جایزه به‌منظور شناسایی و تشویق استعدادهای جوان کشور، در رشته‌های مختلف هنرهای تصویری درنظر گرفته شده است.
مهلت ارسال آثار
هنرمندان علاقمند شرکت در هفتمین گردهمآیی بزرگ تصویر سال می‌توانند حداکثر تا یازدهم آذر‌ماه ۸۸  پس از تکمیل فرم‌های شرکت که از طریق سایت‌ همکاران این دوره: سایت عکاسی akkasee.com، انجمن مستندسازان ایرانirandocfilm.org و پایگاه خبری فیلم کوتاه shortfilmnews.com در دسترس است، آثار خود را به دبیرخانه تصویر سال واقع در خیابان قائم مقام فراهانی، میدان شعاع، خیابان گلریز، پلاک ۱۹، طبقه سوم، زنگ بالا تحویل دهند.
توجه:
با توجه به‌مدت زمان کوتاه باقیمانده تا شروع نمایشگاه قطعا امکان تمدید مهلت ارسال آثار میسر نخواهد بود.

فرم بخش عکسفرم بخش کاریکاتور فرم بخش گرافیکفرم بخش فیلم