نمایشگاه «به روایت عکاسان معاصر ایران» با نمایشگاه‌گردانی مهدی مقیم‌نژاد و آثاری از ۳۶ عکاس ایرانی عصر ۱۱ مهرماه ۹۲ در محل پردیس سینما گالری ملت گشایش می‌یابد.

 آزاده اخلاقی، کوروش ادیم، آرمان استپانیان، مهرداد اسکویی، مهرداد افسری، جمشید بایرامی، شهریار توکلی، زنده‌یاد صادق تیرافکن، زنده‌یاد بهمن جلالی، رعنا جوادی، تورج خامنه‌زاده، محمد خوشرو، گوهر دشتی، جلال سپهر، محمدرضا شریف‌زاده، بهنام صدیقی، سیف‌الله صمدیان، کیارنگ علایی، سمیرا علیخانزاده، شادی قدیریان، علیرضا فانی، کتایون کرمی، محمود کلاری، مجید کورنگ بهشتی، عباس کیارستمی، رضا کیانیان، رومین محتشم، مهدی مقیم‌نژاد، رامیار منوچهرزاده، علیرضا میرزایی، سروش میلانی‌زاده، علی ناجیان، مهرداد نراقی، حامد نوری، داریوش نهداران و مهدی وثوق‌نیا عکاسان حاضر در این نمایشگاه گروهی هستند که به دعوت مهدی مقیم‌نژاد هر کدام دو فریم عکس در این نمایشگاه ارائه کرده‌اند.  

 مهدی مقیم‌نژاد در متن بیانیهٔ این نمایشگاه، که با حمایت موسسه «تصویر شهر» وابسته به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برپا شده، آورده است: «به روایت عکاسان معاصر ایران عنوان پروژه‌ای نمایشگاهی است مبتنی بر این ایده که از هنرمندان مدعو بخواهد تا به انتخاب خود از میان کارنامهٔ هنریشان دو قطعه عکس را برای این نمایشگاه برگزینند: عکس‌هایی که بتواند خصلت نمای دوره‌های کاریشان و از آن روی، منعکس کنندهٔ بیان شخصی هنرمند، نگاهش به جهان و یا رفتارش با رسانهٔ عکاسی باشد. بنابراین، این نمایشگاه پیش از هر چیز دعوتی است از هنرمندان تا با دقتی افزون‌تر به گذشتهٔ کاری خود بنگرند و در شرایطی خودخواسته و آزادانه، معرفی شخصیت کاریشان را به عهده بگیرند. نکتهٔ مورد تأکید این نمایشگاه رابطهٔ شخصی هر هنرمند با اثرش است و معنایی که از طریق «انتخاب» او برجسته می‌شود. 

  در این نمایشگاه ملاک انتخاب هنرمندان تأکید بر کسانی بوده است که بتوان رویکردی تألیفی و پیوسته را در کارنامه‌هایشان تشخیص داد: انسجامی که می‌تواند از طریق گزینش‌های موضوعی، گرایش‌های فرمی، وابستگی به شکل معینی از تصویرآفرینی و یا علاقه به ژانر بخصوصی در عکاسی معنا پیدا کند. پس این نمایشگاه را باید در صورت تحقق ایده‌آل پنجره‌ای کوچک اما واقعی و بی‌واسطه به عکاسی معاصر ایران دانست. روایتی که با صدای راویانش شنیده خواهد شد.» 

افتتاحیه: شنبه ۱۱ آبان‌ماه ۹۲ – ساعت ۱۷ تا ۲۱
نمایشگاه تا ۲۲ آذرماه سالجاری هر روز از ساعت ۱۱ تا ۲۱ دایر است. 
گالری پردیس ملت، خیابان ولیعصر، تقاطع بزرگراه نیایش، روبروی کردستان، پردیس سینما گالری ملت، طبقه ۲