نمایشگاهی انفرادی از عکس‌های م. ماهور زهرایی با عنوان «درخت گندم» از عصر جمعه ۱۸ بهمن‌ماه ۹۲ در گالری محسن گشایش می‌یابد. 
 
    طبق اعلام مسئولین گالری، در این نمایشگاه ۱۰ عکس در ابعاد ۱۳۵×۹۰ سانتیمتر به صورت چاپ دیجیتال روی کاغذ هانیموله به معرض بازدید عموم گذاشته می‌شود. در یادداشت معرفی این آثار آمده است: «سوال – چرا فرمود تا تخت آدم را پیش آن درخت بنهادند که نهی کرده بود از آن؟ جواب _ بر طریق لطیفه، زیرا که آدم همه نعمت در بهشت بدید و هیچ چیز او را از درخت گندم خوش‌تر نیامد تا از خدای سبحانه و تعالی بخواست که ای بار خدایا این درخت مرا ببخش تا خاص من بود. گفت بخشیدم. (بخشی از قصهٔ ششم کتاب «قصص الانبیا» نوشتهٔ ابواسحاق نیشابوری) 
 
  انسان تا به امروز در تمامی کارهایی که ارایه کرده‌ام به نوعی حضور داشته است. اما مدتی‌ست که متوجه کمرنگ شدن حضور فیزیکی او در برخی از این کارها شده‌ام انگار این نوع از حضور انسان جای خود را به تاثیرات وجودی‌اش داده. گاهی به این فکرم که جهان با تاثیر از به وجود آمدن او یا با هبوطش (به واسطهٔ گندم) است که معنایی تازه پیدا کرده و همه چیز دوباره تعریف شده، حتی حشره‌ای ناشناخته در اعماق جنگل‌هایی دور که انسان نمی‌تواند آن را تصور کند. 
 
 گاهی نقشی که در غیاب خود ایفا می‌کند با حضورش میسر نیست او به همان اندازهٔ تاثیر حضورش در غیابش نیز پررنگ ظاهر می‌شود، شاید از صدقه‌سر دست پرورده‌هایش باشد، همان اشیا. اشیایی که ساخته شده‌اند تا در کنارش باشند و کمکش کنند ولی در غیابش آن طور که می‌خواهند حضورش را تصویر کنند، شاید ما را گمراه کنند. گاهی اشیا بستری را برای ما فراهم می‌کنند تا ما آدم‌های داستانمان را بر آن بنا کنیم و آن غیبت را برهم زنیم و حقیقتی بسازیم هر چند دور از واقعیت، البته که اشیای داستان من از دستهٔ گمراه‌کنندگانند چون آدم‌هایمان قبل از شروع این داستان، گندم خورده‌اند.» 
 
 م. ماهور زهرایی متولد ۱۳۶۵ در تهران است و برگزاری نمایشگاه‌های انفرادی عکس «رودا» در گالری‌ راه‌ابریشم، «ناخودآگاه» گالری محسن و حضور در نمایشگاه‌های گروهی «سوژه» در گالری آریا و «رویاهای گریزان» در گالری نشر کارنامه از جمله فعالیت‌های او در زمینهٔ عکاسی به شمار می‌رود. 
 
گشایش: جمعه ۱۸ بهمن‌ماه ۹۲ – ساعت ۱۶ تا ۲۱
نمایشگاه تا ۳۰ بهمن‌ماه سالجاری هر روز از ساعت ۱۴ تا ۲۱ دایر است. 
روزهای پنجشنبه گالری تعطیل است. 
 گالری محسن، بزرگراه مدرس (شمال)، خیابان ظفر، کوچهٔ ناجی، خیابان فرزان، خیابان نوربخش، بلوار مینا شرقی، شمارهٔ ۴۲