کیارنگ علایی در نمایشگاه انفرادی جدیدش مجموعه عکسی با عنوان «پردهٔ دوم اتفاق» را به گالری طراحان آزاد می‌برد. 

     این نمایشگاه تازه‌ترین پروژهٔ عکاسی کیارنگ علایی است که مشتمل بر ۱۱ عکس در ابعاد ۷۰×۱۰۵ سانتی‌متر به صورت چاپ دیجیتال بر روی کاغذ تکو است. عکس‌های این مجموعه دربرگیرندهٔ مضمون هویت و چالشی است که نمادهای فرهنگی و آرمانی جوامع انسانی با آن روبرو می‌شوند. 

نیوشا توکلیان در پیش‌گقتاری بر این نمایشگاه نوشته است: «در عکس‌های مجموعهٔ پرده دوم اتفاق سوژه‌ها به گونه‌ای در فضا و محیط‌‌ رها شده‌اند و آنچنان در تاریکی به دام افتاده‌اند که ناخودآگاه این سؤال در ذهن بیننده شکل می‌گیرد که آیا به سوژه‌ها همان‌گونه که به تصویر کشیده شده‌اند، نگاه می‌شود؟ آیا تصویر ارائه شده از آن‌ها با چیستیشان تطابق دارد یا از آن فاصله گرفته است؟ اگر اجسام در این عکس‌ها به عنوان نماد‌ها یا وجوهی از نیاز‌ها و گرایش‌های مادی و معنوی انسان انگاشته شوند، در آن صورت آنچه توجه بیننده را به خود جلب می‌کند بلاتکلیفیشان است:‌‌ رها شدگی در گرگ و می‌ش؛ یعنی آستانه‌ غرق شدن در تاریکی مطلق (مردن) یا خروج تدریجی از آن (تولّد دوباره). شاید در برداشتی کلی از عکس‌های کیارنگ بتوان گفت که چشم‌انداز – آن هم بدون حضور انسان – بسیار بهتر و در قالبی بکر‌تر می‌تواند قصه‌های ناگفته‌ یک سرزمین و مردمانش را بازگو کند.» 

      پردهٔ دوم اتفاق چهارمین نمایشگاه انفرادی کیارنگ علایی است و کتاب آثار آن نیز در مراسم افتتاحیه رونمایی و به علاقه‌مندان عرضه خواهد شد. شایان ذکر است طراح پوستر نمایشگاه آریا کسایی و طراح کتاب سعید مزینانی است. حامیان این نمایشگاه نیز دانشگاه فردوسی مشهد، موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، بازرگانی تک گالری و موسسهٔ سروش هستند. 

گشایش: جمعه ۲۲ فروردین‌ماه ۹۳ – ساعت ۱۶
نمایشگاه تا چهارشنبه ۲۷ فروردین‌ماه ۹۳ هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۰ دایر است. 
گالری طراحان آزاد، میدان فاطمی، میدان گل‌ها، میدان سلماس، پلاک ۵