دوشنبه ۵ آبان‌ماه ۹۳ دویست و هشتمین نمایشگاه موزهٔ عکسخانهٔ ‌شهر با عنوان «عاشورا» شامل عکس‌های دیده‌نشده از مراسم عزاداری در دورهٔ قاجار به همراه عکس‌های معاصر از آرشیو موزه گشایش می‌یابد. 

   در یادداشتی به قلم سیدمحسن هاشمی برای معرفی این نمایشگاه آمده است: «تاریخ آدمی بستگی تام با میراث بشری دارد. بی‌هیچ تردیدی پیشینهٔ جوامع را با میراث برجای مانده از نیاکانش ارزیابی می‌کنند. هر ملتی در طول حیات خویش صاحب آیین‌ها و آداب جمعی است که رفته رفته و در طول تاریخ، پیدایش، پالایش و مدام توسط گروه‌های انسانی تجدید خلق می‌شود و حس هویت و زایش را برایشان به ارمغان آورده و تنوع فرهنگی را ترویج می‌کنند. 

    برگزاری آیین دسته‌جمعی سوگواری عاشورای حسینی (ع) یکی از همین آیین‌هاست که به ستایش از پایمردی و جوانمردی امام و یارانش که در دهم محرم سال ۶۱ هجری توسط حکومتی ظالم به شهادت رسیدند به انجام می‌رسد.» 
 
   موزه عکسخانه شهر به همین مناسبت ۹ قطعه عکس دیده‌نشده از عزاداری محرم در دوران قاجار را به همراه منتخبی از عکس‌های عزاداری در دوران معاصر از آرشیو موزه به نمایش می‌گذارد. 

گشایش: دوشنبه ۵ آبان‌ماه ۹۳ – ساعت ۱۵ تا ۱۷
نمایشگاه تا اول آذرماه سال جاری روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۴ تا ۱۷ و پنجشنبه‌ها از ساعت ۹ تا ۱۳ دایر است. 
روزهای جمعه و تعطیلات رسمی موزه تعطیل است. 
تهران، میدان هفت‌ تیر، خیابان بهار‌شیراز، بوستان بهار‌شیراز، موزهٔ عکسخانهٔ شهر