چندی پیش فراخوان دومین جشنوارهٔ سراسری «خانهٔ دوست» توسط موسسهٔ آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی منتشر شد. براساس متن فراخوان اردوهای عکاسی ویژهٔ عکاسان غیرمشهدی و کارگاه‌های آموزشی ویژهٔ عکاسان مشهدی برگزار خواهد شد و طبق اعلام دبیرخانه، شرایط شرکت در آنها به این شرح است: 
 

الف / فراخوان اردوهای عکاسی؛ مختص عکاسان غیرمشهدی از سراسر ایران

  دبیرخانهٔ دومین جشنواره سراسری عکس «خانهٔ دوست» پس از اعلام فراخوان جشنواره و به موجب بند ۲ آن فراخوان، جهت برخورداری عکاسان غیرمشهدی از امکان ارتباط‌ گیری بهتر و بیشتر با موضوع، اقدام به برگزاری دو اردوی عکاسی برای عکاسان منتخب از سراسر کشور می‌کند. علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام برای این اردوها مفاد ذیل را به دقت مطالعه فرمایند: 

۱ – این فراخوان صرفا مربوط به عکاسان غیرمشهدی است؛ یعنی عکاسانی که صرف‌نظر از محل تولدشان، در حال حاضر ساکن مشهد نیستند. 
۲ – عکاسان ساکن مشهد فقط امکان حضور در گرنت آموزشی را خواهند داشت که در قسمت بعدی این متن توضیح داده شده است. 
۳ – عکاسان مدعو در این اردو میهمان جشنواره هستند و هزینه‌های اقامت در هتل سه ستاره و پذیرایی از آنان برعهدهٔ جشنوارهٔ خانهٔ دوست است. 
۴ – اردوها از روز پنجشنبه ۱۱ دی ۹۳ تا روز چهارشنبه ۱۷ دی ۹۳ طی دو نوبت برگزار خواهند شد و عکاسان منتخب تنها در یکی از دو اردوی ذکر شده (بر اساس تعیین دبیرخانه) که تاریخ شروع آنها به ترتیب ۱۱ و ۱۴ دی‌ماه سالجاری است، دعوت خواهند شد (هر اردو ۴ روز و ۳ شب خواهد بود). لذا قبل از ثبت‌نام و ارسال رزومه فعالیت‌ها، از امکان سفر به مشهد در کل تاریخ‌های ذکر شده حصول اطمینان شود. 
۵ – عکاسان سراسر ایران (غیر از ساکنین مشهد) که تمایل به حضور در این اردو دارند، می‌توانند در این فراخوان ثبت‌نام کنند. نحوه اعلام تمایل برای حضور در اردو به این شکل است که متقاضیان باید ابتدا در سایت رسمی جشنواره ثبت نام اولیه نموده و پس از تکمیل مراحل عضویت، با ورود به پنل کاربری و قسمت داشبورد، در قسمت «شرکت در اردو» رزومه کامل و دقیق فعالیت‌های عکاسی خود را در فضای در نظر گرفته شده درج و ارسال کنند. لطفاً توجه فرمایید که عضویت در سایت به معنای شرکت در اردوها نیست و برای شرکت در اردو باید حتماً رزومه خود را ارسال کنید. 
۶ – دبیرخانه جشنواره از میان رزومه‌های دریافتی، حداکثر ۹۰ عکاس را برای این اردوها گزینش خواهد کرد. بدیهی است از آنجا که انتخاب عکاسان میهمان بر اساس شرح فعالیت‌ها و رزومه ارسالی از سوی متقاضیان خواهد بود، دقت در تنظیم آن الزامی است. 
۷ – مهلت ارسال رزومه‌ها از طریق سایت جشنواره برای شرکت در اردو، از لحظه انتشار این فراخوان تا پایان روز یکشنبه ۲۳ آذرماه ۹۳ خواهد بود. 
۸ – اسامی منتخبین مدعو به این اردو، روز سه شنبه ۲۵ آذرماه ۹۳ در سایت جشنواره و «سایت عکاسی» اعلام خواهد شد. پس از آن، عکاسان میهمان، دعوت‌نامه و توضیحات لازم را از طریق پست الکترونیک خود دریافت خواهند کرد. 
 

ب / فراخوان گرنت آموزشی؛ مختص عکاسان ساکن مشهد

 دبیرخانهٔ جشنواره به موجب بند ۳ این فراخوان و به پاس مشارکت فوق‌العادهٔ عکاسان مشهدی، به تعداد مشخصی از عکاسان علاقه‌مند ساکن مشهد گرنت اعطا کرده و کارگاه‌های «ایده‌پردازی و تولید» را برای این عده از عکاسان در نظر گرفته است. جهت ثبت‌نام و استفاده از گرنت آموزشی خواهشمند است مفاد ذیل را به دقت مطالعه فرمایید: 

۱ – این فراخوان صرفا مربوط به عکاسان ساکن مشهد است. یعنی عکاسانی که صرف‌نظر از محل تولدشان، در حال حاضر ساکن مشهد هستند. 
۲ – عکاسان ایرانی غیر ساکن مشهد فقط امکان شرکت در اردوهای عکاسی را خواهند داشت. 
۳ – عکاسان پذیرفته شده برای گرنت، بدون پرداخت هزینه و بصورت کاملا رایگان، از کارگاه‌های ایده‌پردازی و تولید بهره خواهند برد. این کارگاه ها در چند جلسه دو ساعته در محل مکتب هنر رضوان برگزار خواهد شد. 
۴ – کارگاه‌های موصوف در بازه زمانی از یک تا ۲۶ دی ۹۳ زیر نظر مدرسین گرنت برگزار خواهند شد و عکاسان منتخب تنها در یکی از سه کارگاه و تحت نظر یک مدرس (بر اساس تعیین دبیرخانه) به ایده‌پردازی و تکمیل پروژه خواهند پرداخت. 
۵ – عکاسان ساکن مشهد که تمایل به برخورداری از این گرنت دارند، می‌توانند در این فراخوان ثبت‌نام کنند. نحوه اعلام تمایل برای برخورداری از گرنت به این شکل است که متقاضیان باید ابتدا در سایت رسمی جشنواره ثبت نام اولیه نموده و پس از تکمیل مراحل عضویت، با ورود به پنل کاربری و قسمت داشبورد، در قسمت «گرنت آموزشی»، رزومه کامل و دقیق فعالیت‌های عکاسی خود را در فضای در نظر گرفته شده درج و ارسال کنند. لطفاً توجه فرمایید که عضویت در سایت به معنای برخورداری از گرنت نیست و برای این امر باید حتما رزومه خود را ارسال کنید. 
۶ – دبیرخانه جشنواره از میان رزومه‌های دریافتی، حداکثر ۴۵ عکاس را برای دریافت گرنت گزینش خواهد کرد. بدیهی است از آنجا که انتخاب عکاسان بر اساس شرح فعالیت‌ها و رزومه ارسالی از سوی متقاضیان خواهد بود، دقت در تنظیم آن الزامی است. 
۷ – مهلت ارسال رزومه‌ها از طریق سایت جشنواره برای برخورداری از گرنت، از لحظه انتشار این فراخوان تا پایان روز یکشنبه ۲۳ آذرماه ۹۳ خواهد بود. 
۸ – اسامی منتخبین گرنت، روز سه شنبه ۲۵ آذرماه ۹۳ در سایت جشنواره و «سایت عکاسی» اعلام خواهد شد. پس از آن، عکاسان منتخب از طریق دبیرخانه در جریان چگونگی برگزاری کارگاه‌ها و ساعات آن قرار خواهند گرفت.