انجمن عکاسان سینمای ایران با صدور بیانیه‌ای نسبت به حذف سیمرغ بخش عکس از جمع جوایز سی ‌و سومین جشنواره‌یِ بین المللی فیلم فجر اعتراض کرده است. 
 
  به گزارش وبسایت جشنوارهٔ فیلم فجر، به دلیل تغییرات گسترده‌ای که پس از گذشت نزدیک به ۳۰ سال از اولین دورهٔ اعطای جوایز بخش مسابقهٔ مواد تبلیغی در شیوه‌های اطلاع‌رسانی سینما به وقوع پیوسته، جشنوارهٔ فیلم فجر برای توجه و تشویق به روزآمد شدن شیوه‌های تبلیغات و اطلاع‌رسانی، از این دوره، تغییراتی را در آئین‌نامهٔ برگزاری این بخش اعمال شده است. 
 

  براساس یکی از این تغییرات سیمرغ بخش عکس حذف شده است و عکس به عنوان قسمتی از مواد تبلیغی قرار خواهد گرفت. بر این اساس موسسات پخش‌کنندهٔ فیلم‌ها می‌توانند در بخش‌های مختلف عکس، پوستر، تیزر، آنونس و سایر شیوه‌های تبلیغات و اطلاع‌رسانی همکاران خود را معرفی نمایند. 
 

  هیأت انتخاب و داوران این بخش هم ۵ نفر از شخصیت‌های صاحب‌نظر در این زمینه خواهد بود که توسط دبیر جشنواره انتخاب می‌شوند. در این بخش مجموعا فقط یک تندیس جشنواره به بهترین مدیریت تبلیغات و اطلاع‌رسانی و گروه همکار آن و یک دیپلم افتخار جشنواره به فیلمی که نوآوری و یا خلاقیتی در شیوه‌های تبلیغات و اطلاع‌رسانی سینمای کشور به کار برده باشد، اهدا می‌شود. 

   حال انجمن سینمای عکاسان ایران با صدور بیانیه‌ای معتقد است که این اقدام حاصلی جز ایجاد فضای ناامیدی و بی‌انگیزه شدن عکاسان حرفه‌ای سینما نخواهد داشت. اعضای این انجمن با امضای این نامه اعلام کرده‌اند که مصرانه خواستارند تا عکس فیلم همانند سایر رشته‌ها در همان سال، با همان داوران، در همان روز و با همان میزان جوایز مورد ارزشیابی و تقدیر قرار گیرد. 

   در بخش پایانی این بیانیه آمده است: «ما اعضای انجمن عکاسان سینمای ایران تا زمان رعایت حقوق، شان و جایگاه عکاسی فیلم در جشنوارهٔ فیلم فجر، از شرکت در این جشنواره خودداری نموده و بدین‌وسیله اعلام می‌داریم، عکس‌های ارسالی از طرف دفاتر پخش (طبق فراخوان جشنوارهٔ سی و سوم) به هیچ‌وجه مورد تائید و انتخاب عکاسان سینما نبوده است.»