نمایشگاه آثار برگزیدهٔ پنجمین جایزهٔ عکس «شید» از ساعت ۱۷ روز سه‌شنبه ۲۵ فروردین ۹۴ در نگارخانهٔ ممیز خانهٔ هنرمندان ایران گشایش می‌یابد. 

 به گزارش روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، در پنجمین دوره از برگزاری جایزهٔ عکس شید مجموعه‌ای از کارگاه‌های تخصصی، ادیتوریال، نشست و سخنرانی نیز در کنار نمایشگاه آثار برگزار خواهد شد. 

 هیات داورانی متشکل از مهران مهاجر، پیمان هوشمند‌زاده، جلال شمس‌آذران، مهدی وثوق‌نیا و آرش خاموشی طی روزهای گذشته داوری پنجمین دوره را انجام دادند و طبق اعلام مسئولین برگزاری، اسامی عکاسان راه‌یافته در مراسم افتتاحیهٔ نمایشگاه اعلام خواهد شد. 

  گفتنی‌ست نمایشگاه آثار برگزیدهٔ پنجمین دورهٔ جایزهٔ عکس «شید» از ۲۵ فروردین تا ۳ اردیبهشت ۹۴ در نگارخانهٔ ممیز خانهٔ هنرمندان ایران برپا خواهد شد. 

  جایزه شید (به معنای نور و روشنایی) یک جایزهٔ مستقل و تخصصی عکاسی است که هر سال به یک عکاس در حوزه عکاسی مستند اجتماعی اعطا می‌شود. این جایزه‌ فقط یک نفر را به واسطه مجموعه عکس‌هایی که در حوزه مستند اجتماعی عکاسی کرده است، به‌عنوان برنده جایزه معرفی می‌کند. بهروز مهری، تهمینه منزوی، ابوالفضل نسایی و عبدالله حیدری به ترتیب برگزیدگان دوره‌های‌ پیشین این جایزه بوده‌اند.