اختصاصی «سایت عکاسی» – فراخوان شرکت در یازدهمین گرنت عکاسی ادیتوریال گتی ایمجز برای تمامی عکاسان مستند در سراسر جهان منتشر شد. 

   این گرنت به عنوان بخشی از جوایز جشنوارهٔ فرانسوی پرپینیان اهدا می‌شود و هر سال ۵ برگزیده دارد و به هر یک گرنتی ۱۰ هزار دلاری اهدا می‌کند. 

  تمامی عکاسان مستندنگار در سراسر جهان می‌توانند با ارسال یک مجموعه عکس در این رقابت معتبر شرکت کنند. ارسال آثار از راه وبسایت مسابقه و پس از ثبت‌نام و ایجاد اکانت صورت می‌گیرد و آخرین مهلت شرکت در آن ساعت ۲۳:۵۹ روز چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ۹۴ (به وقت لندن) است. 

  هر مجموعهٔ ارسالی باید بین ۲۰ تا ۲۵ فریم داشته باشد و همراه با پروپوزالی حداکثر در ۵۰۰ کلمه (به زبان انگلیسی) و همچنین بیوگرافی عکاس متقاضی بر روی سایت مسابقه (اکانت ایجاد شده) آپلود شود. شایان ذکر است فقط عکس‌های دیجیتالی برای این رقابت پذیرفته می‌شوند و موضوع عکس‌ها هم آزاد است ولی تکنیک عکاسی باید مستند باشد. 

  تمامی شرکت‌کنندگان باید فتوژورنالیست‌های حرفه‌ای باشند به این معنی که تمام یا بیشتر درآمد خود را از راه عکاسی مستند و ژورنالیستی به دست می‌آورند. متن کامل شرایط شرکت در این رقابت معتبر عکاسی را می‌توانید از این لینک دانلود کنید.

  عکاسان برگزیده متعهد می‌شوند مجموعه‌های خود را تا ۹ ماه پس از اعلام برگزیده‌شدنشان به پایان برسانند و برای چاپ و ارائهٔ نهایی آماده کنند. نیمی از مبلغ گرنت در زمان اعلام نام برگزیدگان و نیم دیگر پس از پایان مجموعه اهدا خواهد شد. 

  بنیاد گتی ایمجز یا داوران مسابقه مسئولیتی در قبال موضوعات انتخابی عکاسان و انجام هماهنگی‌ها برای عکاسان ندارند. هر عکاس باید شخصا موضوع خود را انتخاب کرده و روی آن کار کند و مسئولیت تمامی هماهنگی‌ها، برآورد خطرات و موارد مشابه برعهدهٔ خود عکاس خواهد بود. 

  گتی ایمجز حق دارد از عکس‌های ارسالی با ذکر نام عکاس و مشخصات او برای تبلیغات و تمامی امور مربوط به این رقابت بین‌المللی استفاده کند. کپی رایت تمامی عکس‌ها و ایده‌های استفاده شده در کارها متعلق به خود عکاسان خواهند بود و گتی ایمجز و داوران آن حق ندارند از آنها الگوبرداری کنند. 

  این یازدهمین گرنتی است که این آژانس عکس معتبر آمریکایی اهدا می‌کند. از سال ۲۰۰۴ تاکنون ۴۹ عکاس خبری و مستند از این گرنت استفاده کرده‌اند و به گفتهٔ مسئولان گتی‌ایمجز حدود ۱. ۲ میلیون دلار تاکنون برای آن سرمایه‌گذاری شده است. 

    سال گذشته Giulio di Sturco (متولد ۱۹۷۹ در ایتالیا) با مجموعهٔ «گنگ: مرگ یک رودخانه» دربارهٔ مشکلات‌زیست‌محیطی این رودخانهٔ بزرگ هند، Juan Arredondo (عکاس متولد آمریکا که در کلمبیا بزرگ شده است) به خاطر مجموعهٔ «زاده شده در جنگ» دربارهٔ کودکان و نوجوانانی که در درگیری‌های فارک و دولت کلمبیا به عنوان سرباز به کار می‌شوند، Jordi Busqué عکاسی که در بارسلون مستقر است و در آمریکای جنوبی کار می‌کند هم با مجموعه‌ای به نام The Mennonites of Bolivia دربارهٔ یک فرقهٔ کوچک مسیحی از مردم‌نژاد اروپایی به نام Mennonites را روایت می‌کند که در شرق بولیوی در انزوا زندگی می‌کنند و William Daniels با‌‌ مجموعه‌اش به نام CAR in Chaos دربارهٔ ناآرامی‌های مرگبار مذهبی در کشور آفریقای مرکزی و همچنین Krisanne Johnson (متولد ۱۹۷۶ در آمریکا) با مجموعه‌ای به نام جوانان پس از پایان آپارتاید آفریقای جنوبی عکاسان برندهٔ دهمین دورهٔ این گرنت ارزشمند بودند.