یکشنبه ۲۷ اردیبهشت ۹۴ دویست و سیزدهمین نمایشگاه موزه عکسخانه‌ شهر با عنوان «صد سال خاطره» به مناسبت روز جهانی موزه و بیستمین سال گشایش موزهٔ عکسخانهٔ شهر برگزار می‌شود. 

  این نمایشگاه شامل ۳۰ قطعه از عکس‌های کمتردیده‌شده از عکاسان دورهٔ قاجار عبدالباقی همدانی، آقارضا عکاس‌باشی، ناصرالدین‌شاه، مظفرالدین‌شاه، آنتوان سوریوگین… و تعدادی عکاس خارجی از جمله والری (walery) انگلیسی، آدله (Adele) اتریشی و هولستر آلمانی از آرشیو موزه است. 
 
  ارنست هولتسر مهندس آلمانی و از عکاسان پیشگام نیمهٔ دوم قرن نوزدهم میلادی بود. وی در دوران حکومت ناصرالدین‌شاه قاجار به ایران آمد و حدود ۲۰ سال در اصفهان زندگی کرده و عکس‌های ارزشمندی از این شهر تهیه کرد. عبدالباقی همدانی، از عکاسان اواخر دورهٔ ناصری و اول دورهٔ مظفری بود. وی علاوه بر عکاسی با موسیقی نیز آشنایی داشته است. آقارضا عکاس‌باشی، اولین عکاس خبری ایران است و در سال ۱۲۸۰ قمری پس از کسب مهارت در صنعت عکاسی ملقب به عکاس‌باشی شد. 

   طبق اعلام مسئولین موزه، موضوعات عکس‌های این نمایشگاه بیشتر به صورت سوژه‌های انسانی است به جز یک عکس که فضای یک اتاق ایرانیست که در عکس‌های قدیمی کمتر نمونه‌های آن را داریم. همین‌طور از نظر تکنیکی دو نمونه آورده شده یکی عکسی که دست رنگ است و دیگر پرتره‌های دوتایی که عکاس با تکنیک عکسبرداری خود سوژه را در دو حالت نشان می‌دهد. گفتنی‌ست برخی عکس‌ها در این نمایشگاه، جز عکس‌هایی است که از طرف مردم در این سال‌ها به موزه اهدا شده است. 

نمایشگاه تا ۳۰ خرداد ۹۴ روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۴ تا ۱۷ و پنجشنبه‌ها از ساعت ۹ تا ۱۳ دایر است. 
موزه جمعه‌ها و تعطیلات رسمی دایر نیست. 
تهران، میدان هفت‌ تیر، خیابان بهار‌ شیراز، بوستان بهار‌شیراز، موزهٔ عکسخانهٔ شهر